Hur göra med STINKANDE skor???
Jag har två tonårssöner som spelar fotboll och undrar om nån har förslag på hur man gör ren/tar bort vidrig lukt från deras fotbollsskor. De stinker ju sååååå vidrigt.....
Jag har två tonårssöner som spelar fotboll och undrar om nån har förslag på hur man gör ren/tar bort vidrig lukt från deras fotbollsskor. De stinker ju sååååå vidrigt.....
stoppa de i frysen ett tag. har jag fått som tips har inte gjort det själv så jag vet inte om det funkar
Har hört talas om att grönsåpa är bra mot fotsvett...
Tvätta dom i tvättmaskinen..
Lägg dem i vatten med ättika i och tvätta dem i maskin sedan.
Bikarbonat ska oxå vara bra men har aldrig gjort det själv, googla efter tips.
Lagga i en plastpase och in i frysen 1-2 timmar. Tar dod pa svamp (om det ar det som stinker).
Frysen är kanon!!!
finns spray att köpa till skor som tar bort otrevlig lukt! Mer eller mindre i alla fall =)
Jag har också hört det där med frysen, det är väl så att de stankalstrandebakterierna inte tål kylan. (Av samma anledning bör strumpor tvättas i 60 grader).
Tack för alla tips.... :)
Ska prova att stoppa in dem i frysen....
Köp absolut torr så slipper du svetten från början.
Yocoair funkar.
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Och säg till dem att de aldrig är barfota i skorna!
Kattsand är ett annat trix - det drar till sig fukt och odör. Låt stå över natten och töm dem sedan.
Har testat med frysen men det ger inget lånvarigt resultat tycker jag
Men hallå, absolut torr!
Apoteket, köp, kleta på och NO MORE SVETT! Kan användas i händer och under armarna med.
Har nu provat att ha dom i frysen. Kan bara tala om att det funkade INTE...
Dom luktade värre än nånsin när jag tog ut dom *ryser*
Stinker som kattkiss....Bläää
Ska nog köpa det som fanns på clas ohlson o testa.
Tacksam för fler förslag....
Hittade ett mycket passande blogginlägg...
www.vemihelvete.se/2009/05/vem-i-helvete-stoppar-skor-i-frysen.html
TS:
Tänk på att "dränka" sulorna i sprayen så att det går in en bit i materialet.
Ja, och låt torka innan dom ska användas också.
Sprayen är bra, för den är inte parfymerad. Den tar bara bort stanken och ersätter den inte.
Glöm inte att skaka om flaskan först.
Prova SmellWells. Doftpåssar som ta bort det mesta. Lämnar ett fräscht doft istället. Går att köpa online.