Vem ringde? och vem har registrerat ett nummer på mig?
jag sitter här lite smått fundersam och med en lite klump i magen...
i dag på förmiddagen ringde min sambo och berättade(han är på jobbet) att en tjej ringt från Dolt nummer och sökt mig. min sambo hade inte möjligheten att fråga ut henne vad hon ville eller vem hon var. men han sa att jag inte var anträffbar på det nummret.
klart man undrar vem det var. han kände inte igen rösten Och jag har inte lämnat ut hans nummer så det måste vara någon som vet att vi är tillsammans men då borde personen också vetat hela mitt namn och ringt mig nu tycker jag? eller???
någon som varit med om liknande?
sedan satte jag mig och sökte på mitt namn på eniro och hittade ett mobil nummer som var registrerat i mitt namn. och hittade ett mobil nummer som var registrerat på mig som jag aldrig någonsin sett. jag har haft tre mobil nummer i mitt liv inkl de jag har i dag och detta nummer var inte en av detta (min mamma har de första jag hade och de är nu registrerat på henne, de andra nummret jag hade är inte registrerat på någon och de tredje använder jag i dag)
så jag chansade och ringde telia för att kolla om nummret var ett telia nummer. då visade det sig att nummret varit registrerat sedan -99 alltså sedan jag var 14 år (hmm) men jag har aldrig haft det och nummret var aktivit och ett refil kort. och eftersom det inte tagits bort så ur systemet så används nummret.
hon skulle plocka bort det från eniro och andra sök sidor på nätet samt spärra för in och utgående samtal. och om personen som använder nummret ringer telia så kommer de inte få igång det igen... för nummret står på mig det ska isf vara jag som ringer och fixar det igen ifall den som registretat ett nummet på mig kontaktar mig...
men detta är kusligt att någon kan registrera ett nummer på en annan.. visserligen bara ett refil kort men ändå. person nummer är ju lätt att få tag i dag men borde ubte typ telia och andra operatörer ha ett säkrare system.