• L80

Vi har barbord finns det så höga barnstolar el måste man byta bord?

Hej!

vi har som sagt barbord hemma och hittills har vårt barn suttit i en sån som man sätter fast på bordet men nu tycker jag att hon börjar bli lite för stor för den. Vet nån om det finns så höga barnstolar eller måste vi byta bord?

• Svar på tråden Vi har barbord finns det så höga barnstolar el måste man byta bord?
  • Mela78

Vet inte om det finns barnmatstolar som är höga nog så att barnet når upp till bordet men kan tipsa om två andra alternativ. Ett ganska tråkigt alternativ är matstol med egen bord, typ IKEAs Antilop. Ett annat är att köpa vad jag kallar "stol på stol", finns massor med olika varianter av tillbehör som man fäster på vanliga matstolar så att de kan användas av barn. Finns bla på Babyproffsen, Babyland, Barnens hus osv. Borde finnas på Blocket oxå.

• Lottis77

Vi köpte en "Baby äter"-stol från Babybjörn på babyproffsen och spände fast på en barstol, men det var en smula vingligt. Ofta är ju barstolarna ganska liten sittyta på, vilket gör att kanterna på Babybjörn-stolen gick utanför barstolens kanter. Men det funkade hyfsat i alla fall.

Är bordet riktigt stadigt kanske det går att köpa en stol man hänger på bordet, men jag tyckte att det kändes för osäkert. Vi testade många alternativ av stol-på-stol men Babybjörnen var bäst (och dyrast - 499 kr). Den är dessutom väldigt bra att ta med sig när man ska bort, och behöver en extrastol, i och med att den passar på de flesta vanliga stolar. Så en bra investering, helt klart.

• Buster78

haha började funder vadå barbord?? (båt)

• Salander

Det finns ju klossar att sätta under stolsbenen också...sådana man kan använda för att höja huvudänden på sängen etc. Hoppas du fårstår hurdana jag menar...

• Salicia

"Stol på stol" funkar jättebra hos oss! Vi har vanligt bord i köket, med vanlig barnstol, men har barbord i vardagsrummet, så där har vi en Babybjörn "stol på stol" (minns inte vad de heter på riktigt). Våra barstolar är stora i sittytan, så då funkar det perfekt. Lite otäckt att ha en sån stol man hänger på bordet när barnen börjar bli större tycker jag. Skulle själv inte ha det till min 1 ½ åring iallafall...

• Snuttetrasan

Vi hade också barbord när vår dotter var mindra. Vi löste vårat problem med att köpa barnstolen "Gulliver" på IKEA och snickrade en anordning under så att stolen blev högre. Den var riktigt stabil- men såg ut ungefär som ett jakttorn! :O)

• Joma

Det finns ju även barnstolar som man hänger på bordet. Många använder den som rese-matstol men kan ju funka permanent åxå!

Svar på tråden Vi har barbord finns det så höga barnstolar el måste man byta bord?