• Daggdroppen

Förslag på "mellanaktiviteter" till möhippa

Hej!

Jag behöver ganska snabba tips på saker man kan göra på en möhippa. Inga sportaktiviteter eller typ danslektioner, drejning etc eftersom vi redan har bokat klättring och paddling. Vi ska också ha picknick på dagen och förstås mat på kvällen.

Men däremellan behöver jag tips på aktiviterer som passar mellan allt detta.

Typ att lukta på fem skjortor och avgöra vilken den blivande makens tröja är osv.

Gärna också något som bruden kan göra och sedan ge till maken på bröllopet.

Inga förnedringslekar utan bara skojiga!

Snälla tipsa på!!!

♥Mina älsklingar William och Julia♥
  • Svar på tråden Förslag på "mellanaktiviteter" till möhippa
  • SFHelen

Nått som man kan hitt apå är att man klär ut den blivande bruden, sedan får hon uppdag som hon får utföra för att få tillbaka sina vanliga kläder tills de är dags för middagen på kvällen.

ex på uppdag:

man kan ge den blivande bruden en engångs kamera och ett a4 sida med massa text på.
    men kameran ska hon ta bilder på de som står på pappret,
    ex. en kissande hund, konstigt klädd man, övermålad äldre dam m.m.

samla ihop olika föremål som t.ex. tomburkan som andra druckit upp (värnar om miljön då med )

samla ihop autografer av folk

• hopparmamma

Är bruden (och ni andra med för den delen) lite pyssliga av er? Isåfall finns färdiga smyckekit att köpa på Panduro, tror att det finns killsmycken också. De tänger som behövs kan ni köpa billigt på Clas Olsson. Man behöver inte "riktiga" om det är en engångsföreteelse.

Eller måla en tavla, tillsammans, var sin eller kanske att bruden får måla ett självporträtt. Eller måla brudgummen.

Gör en enkät med frågor om hur hon och brudgummen träffades, vem som tog initiativ till vad, vem som bestämmer hemma osv osv. Be sedan svensexegänget att genomföra samma enkät till brudgummen. Tillsammans kan svaren bli grunden för ett roligt tal på själva bröllopet.

Kör lite hemmaspa/fotvård/manikyr eller liknande.Själva eller på varandra.

En frågesport där ni får svara på mer eller mindre knepiga frågor om bruden och hon får ge rätt svar.

Tolkar det som att ni inte vill åka i väg någonstans så jag har bara gett förslag på sådant som som ni kan göra hemma, i en park eller liknande.

• caesar

alla tar med sig en present till bruden som den personen förknippar henne med.
    tex äter hon mycket godis så köp en påse, eller hon seglar på sommaren köp en liten plast båt på leksaksaffären.
    så får bruden gissa ifrån vems paket kommer från vem.

den är bra just för då får man lite mer överblick mellan alla tjejer hur man känner varandra.

• Daggdroppen

Mera dylika förslag

Tack för de jag fått hittills!

♥Mina älsklingar William och Julia♥
  • mm m

spela in en skiva blir extra roligt om ni gör om en text som passar till brudparet.

• Stinis 10

En kompis som har fobi mot fötter, eller iaf inte tycker jättemycket om dem, fick i uppgift att känna igen blivande makens bland ett flertal fotografier. Kan ju funka med annat också, händer, knän eller vad som helst!

Annars att både bruden o brudgummen får i uppdrag på respektive möhippa/svensexa att måla/rita av sin blivande för att sedan på brölopet få se resultatet. Gärna fint inramade och fixade.

• pippi28

hm det här gjordes på min möhippa- be alla möhippedeltagare ta med en sak som förknippas med bruden oh dennnes relation en minnes sak lägg alla saker i en påse låda- sedan ska hon mellan varven ta upp en sak och sedan gissa vem som lagt den där.

tex en spolarvätska för jag och en vän körde till gbg och spolarvätskan var slut så jag fick hälla vatten från min lokaflaska i farten-en miniambulans för en gerj som hände med en ambulans-osv - det var jättemysig grej och bra tidsfördriv

• pippi28

oj såg nu att ceasar skrivit ungefär samma ;)

Svar på tråden Förslag på "mellanaktiviteter" till möhippa