• Vaddårå

Kärleksmums?

Har fått för mig att överraska sambon när han kommer hem genom att baka - jag som aaaaldrig bakar annars (skyller på gravhormoner)

Jag vet att han är helt tokig i allt som har med choklad att göra och fullkomligt älskar kärleksmums! Men nu när jag gått igenom kokböckerna som finns här hemma så hittar jag inget recept. De har ju ett annat namn oxå väl, typ mockarutor eller nåt sånt? Eller är jag helt ute och cyklar... *bakar som sagt aldrig - äter knappt sötsaker heller*

Hittar hursomhelst inget av dem och nu efterlyser jag era absolut bästaste recept på dessa!!

• Svar på tråden Kärleksmums?
  • Vaddårå

Jesster : Tack - ska testa den!

yoyo : att jag inte tänkte på det!! *ironi*
    Ville inte ta första bästa som dök upp på google - då jag kan absolut NOLL om bakning och recept så ville jag se om inte nån hade nåt favvorecept att dela med sig av Men tack ändå, ska kolla glasyren där då till Jessters förslag.

• yoyo
    Vaddårå skrev 2009-06-18 15:55:58 följande:
    Jesster : Tack - ska testa den! yoyo : att jag inte tänkte på det!! *ironi* Ville inte ta första bästa som dök upp på google - då jag kan absolut NOLL om bakning och recept så ville jag se om inte nån hade nåt favvorecept att dela med sig av Men tack ändå, ska kolla glasyren där då till Jessters förslag.
    googla e ju såå kul med...man hittar massa saker där hoppas d går bra
  • LillaFlamman

har en gammal kakbok där de heter snoddas, kärt barn har många namn

• yoyo
    LillaFlamman skrev 2009-06-19 10:11:03 följande:
    har en gammal kakbok där de heter snoddas, kärt barn har många namn
    det kommer upp på google med

www.google.se/search&ie=UTF-8&rlz=1T4RNWN_enSE256SE256&q=k%c3%a4rleksmums
  • ÖNadja

Ett till tips när du ska göra mockarutor, som ja å alla som ja bjuder ääälskar!

Det är att göra dubbel glasyr å att sticka hål i kakan på flera ställen innan du häller på glasyren..då rinner den ner i hålen även i kakan.

Suuuuper gott! =)

Svar på tråden Kärleksmums?