• Mosaik

Nån som har en tandemcykel?

Hej
    Jag e på jakt efter en tandemcykel, och eftesom hjälpmedelcentralen slutat låna ut cyklar här så försöker vi köpa loss en.
    De har inga kvar här på HC just nu(kan ju komma in nån utlånad om man har tur) men jag tänkte att någon här kanske vill sälja sin gammla?

Blir lite irriterad på att de sålt ut till "normala familjer" utan att erbjuda oss med handikappade barn först :(

Har ni tyckt era vart bra och vad har ni köpt dem för? Och vart?

Tacksam för svar
    *stolt mamma*
  • Svar på tråden Nån som har en tandemcykel?
  • phleum

Vi har precis köpt en påhängscykel till sonen på 6 år. Kollade först med hab och de hade specialtandemcyklar för vuxen + barn men det var lång väntetid för att få en plus relativt dyrt att hyra. Köpte därför en egen påhängscykel, för ca 2000, som gör att min egen cykel fungerar som en tandemcykel. Har bara hunnit provköra runt kvarteret men sonen gillade den.

• Mamma till tre kottar

Vi har också en påhängscykel som vi haft i 5 år. Sonen är nu 10 år och den fungerar fortfarande bra.

• Mosaik

hej, tack för era svar! Vart köpte ni dessa och hur funkar dom? Blir det en sida vid sida tandem då eller?
    Tack för tipset

*stolt mamma*
  • Mosaik

Tack ´för länkarna. Det värkar ju vara en jättebra lösning.
    De cyklarna från hab är ju barnet framför på, och lite mer stöd för ryggen men får man inte tag på en sådan så ska vi abslout leta efter en av dessa.
    TACK 

*stolt mamma*
  • Mamma till tre kottar

William o Ronjas mamma skrev 2009-06-21 11:53:52 följande:

hej, tack för era svar! Vart köpte ni dessa och hur funkar dom?
    Vi köpte vår på Sportab.se, det var ju några år sedan och nu hittar jag dem inte på sidan. Vi hade först testat en hos cykeluthyraren på Hven.
Svar på tråden Nån som har en tandemcykel?