• Anonym

Hjäl, kondylomen sprider sig överallt! Vad ska jag göra?!

Det har nu spridit sig från slidöppningen, till analen (kommer bara fler och fler dit) och övre delen av underlivet.

Vart ska jag vända mig?
    Jag har redan gått till ungdomsmottagningen, som sa att det skulle gå bort att sig självt (jo tjena) och en gynekolog på vårdcentralen som skrev ut wartec som inte hjälper.

Känns som ingen läkare tar detta på allvar alla bara säger att det går över, men för mig blir det tvärtom mycket mycket värre, och fort går det.

Exakt var ska jag ringa? Till vilka typer av mottagning?
    Måste få bort både de mellan benen och de i analen, helst innan de täcker hela jävla underlivet.

//Deppig tjej

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 18:38
    TACK för alla svar, jag letar nu för fullt efter mottagningar, sesammottagningen i Stockholm har 20 års gräns, jag är 19.

Vårdguiden hänvisar bara till ungdomsmottagningar, är det någon som vet vart jag ska vända mig och hur jag hittar rätt?

Att det ska vara såhär jävla svårt att få hjälp jag får panik snart.

• Svar på tråden Hjäl, kondylomen sprider sig överallt! Vad ska jag göra?!
  • Anonym

ring in till sjukhusets STD mottagning så får dom hjälpa dig!!
    (sexuel transmittet disises)
    Vi fick frys behandlig av våran kondylom och den har hållt sig borta i 3 år *pepper pepper* Så jag vet vilket skit du går igenom dock han jag aldrig få så mycket...

Kram

• Anonym

Ring gyn! Jag fick operera bort mina kondylom...tack o lov!

• Anonym

Ja ring gyn jag fick också operera bort mina Kondylom. Funkade bra.

• Anonym (Gå till gyn)

Eh, gå bort av sig själv?! Är de dumma i huvet eller?

Jag fick denna härliga sjukdom utomlands och där pepprades jag med 4 olika antibiotika behandlingar som gjorde susen.

Här hemma i Sverige är det vanligare med en enda antibiotika behandling, har för mig att det brukar vara i form av en blå sörja som penslas på.
    Jag kan ha fel där, men antibiotika ska du absolut ha.

Sök vidare, t ex gyn akuten/kvinnokliniken på närmsta sjukhus om du inte har en privat gyn där du kan få tid omgående.

• Anonym

Kontakta en läkare som fryser bort helvetet! Det var det bästa jag gjort, krämerna o lösiningen hjälpte mej ändå inte ett skit!

• Anonym

det går bort av sig själv, jaa. Synd bara att ingen berättade att det tar 2-3 år för det att läka ut...

• Anonym

ring till std motagningen, det kan vara så att dom försvinner av sig själva men det det kan ta allt från några veckor till flera år...

förhoppnings vis får du tid till att frysa bort allt...
    ( även om du får bort dom så smittar du fortfarande, tänkte så du vet, jag har kondylom men blivit av mä dom, men dom sa att jag smittar andra, )

• malias

Det finns en salva som verkar bättre än Wartec, men som flera skrivit så kan man ävet klippa bort, frysa el bränna bort. Ring en privat gynmottagning om inte annat, o hör om de kan hjälpa dig. Tjata! Du ska inte behöva ha det så.
    Lycka till!

• Anonym (747)

Anonym (Gå till gyn) skrev 2009-06-18 15:29:52 följande:

Eh, gå bort av sig själv?! Är de dumma i huvet eller? Jag fick denna härliga sjukdom utomlands och där pepprades jag med 4 olika antibiotika behandlingar som gjorde susen. Här hemma i Sverige är det vanligare med en enda antibiotika behandling, har för mig att det brukar vara i form av en blå sörja som penslas på. Jag kan ha fel där, men antibiotika ska du absolut ha. Sök vidare, t ex gyn akuten/kvinnokliniken på närmsta sjukhus om du inte har en privat gyn där du kan få tid omgående.
    Ja det kan gå bort av sig själv! Jag fick det, penslade med Wartec 2ggr innan jag gav upp. va borta inom en månad och har aldrig synts till igen!
  • Anonym

TACK för alla svar, jag letar nu för fullt efter mottagningar, sesammottagningen i Stockholm har 20 års gräns, jag är 19.

Vårdguiden hänvisar bara till ungdomsmottagningar, är det någon som vet vart jag ska vända mig och hur jag hittar rätt?

Att det ska vara såhär jävla svårt att få hjälp jag får panik snart.

• Anonym

Jag föreslår att du går in på vardguiden.se väljer fliken hitta vård och omsorg, söker på gynekolog och den kommun/stadsdel du bor. Sen är det bara att ringa runt till mottagningarna i din närhet. Oftast kan du bli bättre bemött hos en gynekolog än ungdomsmottagningen, det är min erfarenhet. Förklara hur det ligger till och vad du mött för svar inom vården tidigare. Lycka till.

• Anonym

Gör det ont att frysa/bränna eller klippa bort vårtorna? Har en envis en kvar som inte vill försvinna. Alla andra försvann med wartec, men icke denna. Fast den verkar "död" men förstör min estetik down below ;).

• peterqr
    Anonym (Gå till gyn) skrev 2009-06-18 15:29:52 följande:
    Eh, gå bort av sig själv?! Är de dumma i huvet eller?

Jag fick denna härliga sjukdom utomlands och där pepprades jag med 4 olika antibiotika behandlingar som gjorde susen.

Här hemma i Sverige är det vanligare med en enda antibiotika behandling, har för mig att det brukar vara i form av en blå sörja som penslas på.
    Jag kan ha fel där, men antibiotika ska du absolut ha.

Sök vidare, t ex gyn akuten/kvinnokliniken på närmsta sjukhus om du inte har en privat gyn där du kan få tid omgående.
    Gammal tråd detta men, man kan inte behandla Kondylom med antibiotika eftersom det orsakas av ett virus. Antibiotika hjälper bara mot bakterier.
  • Anonym
    peterqr skrev 2011-07-18 19:44:28 följande:
    Gammal tråd detta men, man kan inte behandla Kondylom med antibiotika eftersom det orsakas av ett virus. Antibiotika hjälper bara mot bakterier.
    Men klamydia då? Är inte de också virus, de får man ju antibiotika för?

Och sedan såg jag att någon skrivit att det alltid smittar, smittar det inte bara när det är utbrutet så att säga eller? Det är iaf vad jag har fått höra :P
Svar på tråden Hjäl, kondylomen sprider sig överallt! Vad ska jag göra?!