Vad äta vid magsjuka?
Dottern på 8 år är magsjuk. Har diarrè och kräkts en gång imorse. Vill ha tips på vad som kan vara bra att ge att äta nu när hon är sjuk. Några tips?
Dottern på 8 år är magsjuk. Har diarrè och kräkts en gång imorse. Vill ha tips på vad som kan vara bra att ge att äta nu när hon är sjuk. Några tips?
vitt bröd
te
blåärssoppa
avslagen cocacola.
Satsa framförallt på vätska!
Om hon har aptit ge henne det hon vill tycker jag.Men om hon är hängig kan du ge pulvergrötarna som finns i olika smaker.Dom är näringsrika och enklat att svalja och eventuellt kräkas upp.Man vet ju själv att det inte är så kul att kräkas riktig mat.Sen kan du ge mkt vatten så hon inte blir uttorkad.
Vätska är viktigast.
Kokt vitt ris är bra med. Å vit fisk.
Rivet äpple.
Fick rådet när jag hade magsjuka av en läkare att inte dricka cocacola däremot vätskeersättning . Men allt du kan tänkas få i henne, fil, mosade blåbär, saft.
Oj 8 månader läste jag,sorry ts!
Kokt mat, ingen stekt.
isglass, vitt bröd i små tärningar...inte för mycket i taget om det kommer upp igen.
det bästa är vatten och att få i henne sött och salt.
Just ja, socker är ju laxerande, så egentligen borde inte cola vara så bra val. Däremot vet jag drack det som liten, men om det sen bara förvärrade magen, det vet jag inte. Antagligen dock.
Tack för era svar!
när jag själv är magsjuk så är det filmjölk (vanlig 3%,) och knäckemackor (husman) som gäller, enda jag kan svälja. försöker även dricka vätskeersättning