• maria81

Hjälp snabbt! Vart räknar man ut när man började och slutade skolan?

Ska skriva in på ams.se när jag började och slutade skolan, kan man räkna ut sånt på internet, vill inte att det ska bli fel på något sätt!

• Svar på tråden Hjälp snabbt! Vart räknar man ut när man började och slutade skolan?
  • Tin o Trolls mamma

Har du inte dina betyg så att du kan kolla i dem?

Ekorren.

• Kami74

Vet inte heller var man kan hitta det på internet.
    Man börjar lekis/förskolan det år man fyller 6 år. Ettan det år man fyller 7 år.
    Gymnasiet det år man fyller 16 år och tar studenten det år du fyller 19 år.
    Har du inte bytt årskurs någon gång eller börjat tidigare, så är det dessa år som gäller.

Jag tror att du kan begära kopior av dina betyg/slutbetyg från de skolor där du gick högstadiet och gymnasiet...och givetvis eftergymnasiala studier också. Det har jag gjort från högstadiet, då jag inte hittade dem då, de kom fram i en flytt senare.
    Lycka till

• Karpet

Det är ju inte så svårt att räkna ut. 1 år i lekis, 9 år i grunskolan, 2 eller 3 år i gymnasiet beroende på när du gick och sedan eventuell högskole/universitetstid.

• Karpet

Det är ju inte så svårt att räkna ut. 1 år i lekis, 9 år i grunskolan, 2 eller 3 år i gymnasiet beroende på när du gick och sedan eventuell högskole/universitetstid.

• maria81

jo jag fick ihop det nu, blev bara så osäke för jag vill inte att det bli fel. Om jag är född -81 så borde jag börjat 1:an 88 och slutat 9:an 1997? Eller??

• Tin o Trolls mamma

Det borde stämma maria81.

• Madge

Jag är född -82 och började skolan -98 och slutade 9:an -98, sexan slutade jag -95

• Tin o Trolls mamma

Madge: Det var snabbt avklarat!

• fru bengtsson

Madge: Smartaste eleven någonsin?!

• Madge

Ja, se så snabbt man kan gå igenom skolan ibland . Slutade nian innan jag slutade sexan . Naturligtvis började jag skolan -89...

Svar på tråden Hjälp snabbt! Vart räknar man ut när man började och slutade skolan?