Bada i simhall med 1 åring????
När kan man ta en tur till simhallen? Är det för kallt för en 1åring?
Har lite ont om grejer att göra på dagarna. Har ni andra tips?????
Förutom öppen förskola, lek med kompis osv....
När kan man ta en tur till simhallen? Är det för kallt för en 1åring?
Har lite ont om grejer att göra på dagarna. Har ni andra tips?????
Förutom öppen förskola, lek med kompis osv....
hej.
jag har ingen aning om dom tycker att det e för kallt i den vanliga..men det finns väl sån varm barn pool för alla barn som inte kan simma
ring och hör så du inte kommer när den e upptagen me babysim eller något liknande. axel älskar att bada där. sedan får man ju gå på babysimmet te barnen är 1,5 år.
Vi var och bada med våran son när han var runt 1 och han tyckte det var roligt...hade hink och vattenkanna med oss.
Kallt verkade han inte tycka att det var
Jag tror inte att det är för kallt med en ettåring. Du får prova och vara uppmärksam på hur barnet reagerar. Testa! Vissa simhallar har ju också dagar då de har varmare i bassängerna för specialgrupper. Hör med din simhall och boka in ett bad strax efter specialgruppen!
Vi har då redan varit med vår son och han är snart 5 månader. Han älskar att bada, vi går även babysim men vi ville prova på att fara själva. Det var drygt 31 grader i den lilla bassängen och han trivdes. Däremot fick han inte bada lika länge som på babysimmet. Så jag tycker verkligen att du ska fara i väg, säkerligen är det varmare i den lilla bassängen, brukar ju vara så.
Så här skriver socialstyrelsen angående babysim (och det kan man väl kalla det ...)
Avkylning. Små barn med outvecklat nervsystem har inte samma möjlighet som vuxna att signalera att de är kalla. Det är därför viktigt att vara observant på tecken till olust hos barnet och att begränsa badtiden. Badtiden för barn under sex månader bör begränsas till högst 30 minuter, och för barn mellan sex månader och två år till 45 minuter. Bassängtemperaturen bör helst vara 34-35 grader C. Den bör inte understiga 32 grader C.
Fortsättning på ovanstående inlägg - läs mer här
www.babysim.se/riktlinjer.htm
Om det är lite varmare i bassängen tycker jag absolut att du ska åka - det är underbart i vattnet.... Hampus älskar att plaska!