• isisisis

I vilka länder firas Midsommar idag förutom Sverige?

Firas det i något annat land?

Undrar för jag väntar e mail från utlandet..

• Svar på tråden I vilka länder firas Midsommar idag förutom Sverige?
  • Takex

Ne det tror jag inte, inte här i asien i alla fall!

• typiskt123

kan ju säga att de firas INTE här i ryssland men vi tappra svenska som finns här gör vårt bästa!! Nubbe och sill inköpt på IKEA! =)

• Sencha

Just idag är det nog bara svenskar som firar?
    Kopplat till sommarstolstånd och/eller Johannes döparens dag finns väl fler firanden runtom i världen.

0401 & 0807
  • isisisis
    typiskt123 skrev 2009-06-19 16:09:16 följande:
    kan ju säga att de firas INTE här i ryssland men vi tappra svenska som finns här gör vårt bästa!! Nubbe och sill inköpt på IKEA! =)
    Hihi!

Glad midsommar på er då
  • isisisis

OKi.
    Jag vet danskarna tänder bål ,men om det var igår eller imorgon är jag osäker på.

• Sencha
    isisisis skrev 2009-06-19 16:12:48 följande:
    OKi. Jag vet danskarna tänder bål ,men om det var igår eller imorgon är jag osäker på.
    Det är på S:t Hans. da.wikipedia.org/wiki/Sankthans
    0401 & 0807
  • Kakan83

Hær i Norge firas inte midsommar. Dæremot tænder vi bål på St Hans.

• NoMatter

Finland eller iaf Åland firar.

Det största modet är tålamodet!
  • korfu08

Åland firar midsommar med majstång och den är jättefin har varit på Åland och firat midsommar en gång och det var den finaste majstång jag sett.

• sherlock

Midsummer Solstice firas i storbritanien den 21 Juni (då är det ju riktig midsommar) fast mest utav druider och andra flummiga varenser

Fast i vår by ska dom visst ha midsummer firande imorgon.

Vill man ha svenskt midsommar firande får man åka till Hyde park imorgon då det är lustigt att se små grodor och det raskas över isen men andra london svenskar

Svar på tråden I vilka länder firas Midsommar idag förutom Sverige?