• MayaPiraya

5-årig bröllopsdag, speciell eller ospeciell?

Hade just en liten diskussion med min man angående firandet av bröllopsdagar. Vi har vår 5:e idag och jag tyckte att femma är lite speciellt, inte lika speciellt som tex 10, men mer speciellt än tex 3 eller 7 år.
    Vad tycker ni?
    I diskussionen ingick dessutom att firande av bröllopsdagar var väl inget direkt, kanske om det blir 10, 20 osv, men inte annars. Jag tyckte givetvis tvärt om, på alla kan man göra nått, på 5:e lite mer och på 10:e ännu lite mer :)

• Svar på tråden 5-årig bröllopsdag, speciell eller ospeciell?
  • fruis

För egen del tycker jag inte att femte bröllopsdagen är så speciell att jag skulle fira den särskilt. För mig är tionde bröllopsdagen den första man firar mer som ett jubileum.

Jag är osentimental och vi brukar inte fira våra bröllopsdagar så särskilt mycket, åtminstone inte varje år. Något år har vi tom glömt bort det hela.

Jag tror att det är bra att fira iof. om man bara orkar och vill lägga tid på det. Jag tror faktiskt att det är en investering i förhållandet så jag håller på dig även om jag resonerar som din man för egen del.

• freemark

Vi firade att vi varit förlovade ett år och det var faktiskt min karl som påminde mig och kom hem med rosor och lagade middag. Gifter oss om några veckor och kommer säkert fira varje år. :) Och både han och jag tycker att 5 är lite mer speciellt än tex 3 eller 7 som du sa.

• frecklefart90

Klart det är speciellt Jag håller med dig, är en sån som tycker om att fira alla sådana dagar.
    Men det kanske är smart att hinta det lite tidigare till nästa gång om du vill få med honom i firandet?

• MayaPiraya

Jo, visst kan jag hinta, det är bara det att inför varje sån här grej så måste jag i princip tjata dagligen på honom för att han ska komma ihåg det. det tar lixom udden av det hela att 'tvinga' fram det :(

• frecklefart90
    MayaPiraya skrev 2009-06-19 21:07:22 följande:
    Jo, visst kan jag hinta, det är bara det att inför varje sån här grej så måste jag i princip tjata dagligen på honom för att han ska komma ihåg det. det tar lixom udden av det hela att 'tvinga' fram det :(
    hmm ja det är ju inte så himla romantiskt.
  • korfu08

Vi firar alltid vår bröllopsdag på nåt sätt och för oss är det vår dag, i år firade vi lite speciellt eftersom det var 5 år, men visst är väl 10 år mer speciellt.

• Cia o krabaten

Vi firar 5e på tisdag och jag tycker det känns liiite mer än tidigare år

Funderar på att fixa barnvakt och gå ut och käka eller nåt iaf...

• Tasstass

Min man hittade den perfekta bröllopsdags presenten. Dagarna innan vår dag så kom det en print med posten. Den avspeglade vårt 3:e år. (Läderbröllop). Och till det så var det en liten text om varför motivet såg ut som det gjorde. Och sedan var det några frågor till oss som partners. Trodde jag kunde prata med min man om allt men det var lite svårt och vi tog några gemensamma beslut för framtiden. Så himla fint! så nu skulle han beställa nästa print för nästa år :) www.brollopsar.se tror jag det var? 

Svar på tråden 5-årig bröllopsdag, speciell eller ospeciell?