• Anonym (Äggis)

Jätte ont vid Ägglossning! Varför?

Hej

Jag har alltid jätte jätte ont vid ägglossning. Det värker så mkt att jag viker mig dubbel av smärta. Jag kan ibland inte ställa mig upp och det håller på en halv till en dag! Varför är det så? Har flera så ont?

Desutom så gör det alltid ont på högra sidan - bara höger! Innebär det att jag har ägglossning bara från ett ägg??? {#lang_emotions_undecided}

• Svar på tråden Jätte ont vid Ägglossning! Varför?
  • Vroooooom

Jag har något liknande. Oftast höger sida som gör ont men det kan göra ont på vänster också, inte lika stark smärta där dock.
    Smärtan är riktigt hemsk och den håller i sig i några timmar upp till en dag.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it
  • nickefiki

Jag har också, men inte alltid. Första gången åkte jag faktiskt in till vårdcentralen för jag visste inte vad det var. De sa att vissa kunde ha så, och att det går över. Man får väl käka ipren eller nåt.
    Man viker sig verkligen dubbel av smärtan, och för mig är den bara på höger sida.
    Konstigt egentligen.

• emmol

har liknande men kan inte va ägglossning, dock sa dom det när jag berättade om detta och att man inte kunde ta något emot det... Jag har det ibland direkt efter mens ibland och kanske 3ggr om år. Men när jag väl får det går det inte över förens på morgonen!

• Anonym (Äggis)

Ok vad bra!

Man blir ju lite rädd.. tror direkt nåt är fel.
    Det tog oss flera år att bli med barn så jag trodde att det kanske berodde på äggstockarna eller nåt.. skulle verkligen vilja få en undersökning (om det nu finns nån) som visar dess funktion och att allt ser normalt ut..

• Anonym
    Anonym (Äggis) skrev 2009-06-20 11:29:26 följande:
    Ok vad bra! Man blir ju lite rädd.. tror direkt nåt är fel. Det tog oss flera år att bli med barn så jag trodde att det kanske berodde på äggstockarna eller nåt.. skulle verkligen vilja få en undersökning (om det nu finns nån) som visar dess funktion och att allt ser normalt ut..
    känner igen det där..har dom senaste månaderna börjat känna av ägglossningen och även värk när jag inte har ägglossning..fick barn för 1 år sen och det sägs att det kan vara så..men ska till kk på måndag och undersöka mig!
  • nickefiki

Anonym (Äggis) skrev 2009-06-20 11:29:26 följande:

Ok vad bra!Man blir ju lite rädd.. tror direkt nåt är fel.Det tog oss flera år att bli med barn så jag trodde att det kanske berodde på äggstockarna eller nåt.. skulle verkligen vilja få en undersökning (om det nu finns nån) som visar dess funktion och att allt ser normalt ut..
    Vet du, det tog flera år för oss med, och det blev bara ett barn. Kanske hör ihop på nåt sätt?
  • Grebban

Känner igen TS beskrivning.
    Jag har fått förklarat för mig att när ägget släppt från äggstocken uppstår en irritation/liten inflammation i bukväggen av den vätska som också slungas ut och det är det som gör ont. Inget farligt.

• Casper och Novas mamma
    Grebban skrev 2009-06-20 11:42:35 följande:
    Känner igen TS beskrivning. Jag har fått förklarat för mig att när ägget släppt från äggstocken uppstår en irritation/liten inflammation i bukväggen av den vätska som också slungas ut och det är det som gör ont. Inget farligt.
    bra beskrivning..men om man känner den där värken när man inte har ägglossning då?
  • Grebban

Caspers & Novas mamma: När känner du det så?

• Anonym (Äggis)
    Casper och Novas mamma skrev 2009-06-20 11:49:09 följande:
    bra beskrivning..men om man känner den där värken när man inte har ägglossning då?
    Fast man behöver inte ha ÄL mitt i menscykeln´man kan faktiskt få ÄL även någon dag efter mens om man har oregelbunden ÄL.. tror jag {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Jätte ont vid Ägglossning! Varför?