• Eldila

Aluminium och alcohol i deo

Jag läste i "Amelia vänta barn" att man inte ska använda deodoranter som aluminium och alkohol i sig. Visst, alkoholen förstår jag och sånna hittar jag utan. Men har inte hittat nån affär som har deo utan aluminium.
    Någon som vet vart det finns och hur viktigt detta är?

• Svar på tråden Aluminium och alcohol i deo
  • GullpuckotMe

aldrig hört talas om! haha

• LuMa

Rosen Seriens deo är utan dessa.

• jagjoppe

de som säljer enjo produkter(städgrejer)..de säljer en deo som är fri från både
    Ämnena går ju över till bröstmjölken o är inte bra för barnet.

• milli79

Tror inte alkoholen är nån fara men själv köper jag bara deo utan aluminium. Det finns ju tydligen forskning på att aluminium gör att man lättare får altzimers/demens.

Rosen seriens deo som "LuMa" skrev är jätte bra, rätt dyr men dryg & torkar snabbt, finns i hälsokosten. Tycker själv att vissa deo utan aluminium inte funkar men just Rosenseriens funkar för de flesta.

• Gela O

Lush har bra deo utan aluminium. Har haft problem med att hitta bra deo öht innan, de fungerar ett tag men sedan har jag fått byta sort. Men Lush har fungerat länge nu!

• Eldila

Jag hittade faktiskt en på Ica maxi idag för bara 55:- :) Hoppas den funkar. Får testa den ett tag. Den är parfymfri också så det är ju bra när man ska amma.

• FinastE2010

Va, kan man inte använda vilken deo som helst? Kan man då inte heller använda parfym med alkohol i? :/

• milli79
    FinastE2010 skrev 2009-06-22 21:47:54 följande:
    Va, kan man inte använda vilken deo som helst? Kan man då inte heller använda parfym med alkohol i? :/
    Klart man kan, det handlar ju om val att använda mer naturliga grejer. Själv tror jag inte alkoholen är nån fara utan värre med aluminiumet i deoderanter.

Sen kan man ju även välja produkter utan parabener osv eftersom det framkommit att de påverkar hormonsystemet i kroppen.
Svar på tråden Aluminium och alcohol i deo