-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Hur förvarar ni Honung?
-
Frågan är egentligen ..hur ska den förvaras? h¨ller honung sämre i skafferi? jag har alltid förvarat i kylskåp men blir ju som sagt stenhård där..
-
På någon burk jag har köpt så står det att man kan förvara den i vilket som beroende på hårdheten. Så hård honung i rumstemp/skafferi och mjuk honung i kylskåp
-
Hur skall honung förvaras?
Honung förvaras bäst i mörker vid en jämn och låg temperatur.
Skall den lagras upp till ett år så går det bra i kylskåp.
Den honung som används varje dag kan gärna vara rumstempererad, vilket gör att smak och aromämnen kommer till sin fulla rätt.
Undvik temperaturer över 25°C, då honungskristallerna sakta löses upp och efter en tid blir honungen tunnflytande eller börjar "separera", se vidare om gammal honung.
www.landskapshonung.se/om_honung.html -
Jag har den alltid i rumstemperatur. Men den används dagligen så den tar slut fort, gör av med typ en stor burk i månaden
Använder den att tvätta händer, ansikte och resten av kroppen med. Och dricker lite honungsvatten då och då.
-
har den i kallskafferi.
-
Har honungen i mitt skafferi..
-
Jag använder enbart akaciahonung, har den alltid i skafferiet.
-
Annat: På köksbänken
Jag lyfter ju på locket minst 1-2 gånger per dag så jag orkar inte ställa undan den.. -
oj använder ni honung så ofta som varje dag..jag använder väl honung bara högst 2 ggr i månadern..vad gör ni med honungen?
-
Annat.
Honung är äckligt
finns det nån som är god ens och inte så där äckligt söt och seg och limmig?
-
Funderar på samma sak. Jag har flytande honung i dressing till sallader (olivolja, balsamvinäger, honung och vatten) men inget annat direkt.INDIAFAMILY skrev 2009-06-21 18:51:25 följande:oj använder ni honung så ofta som varje dag..jag använder väl honung bara högst 2 ggr i månadern..vad gör ni med honungen? -
När jag var liten fick jag av min farmor smörgåsar med honung och ost. Det var riktigt gott minns jag. Hembakat bröd och honung från lokal biodlare.
-
Idag har jag förvarat honungen uthälld bakom diskmaskinen.
Det är dock inget att rekommendera, liiite jobbigt att komma åt den när man ska ha.
-
Åh, nej! Hade det varit bakom spisen som är lätt att dra ut eller någonting men diskmaskin som det brukar vara sådant bök att få fram.LuMa skrev 2009-06-21 21:41:23 följande:Idag har jag förvarat honungen uthälld bakom diskmaskinen.Det är dock inget att rekommendera, liiite jobbigt att komma åt den när man ska ha. -
Stackare! Kunde ha varit nåt mindre kletigt.LuMa skrev 2009-06-21 21:41:23 följande:Idag har jag förvarat honungen uthälld bakom diskmaskinen.Det är dock inget att rekommendera, liiite jobbigt att komma åt den när man ska ha.
-
Frila och Mom:
Ja, det var ingen rolig överraskning imorse när jag kom upp och skulle ta ställa fram honungen till teet.
Det tog tills för en liten timme sen innan sambon orkade torka upp det.
Båda blev oändligt trötta när vi såg det och orkade inte röra eländet.
-
Förvara den på hyllan i köket ovanför köksbänken, anvädes minst tre ggr om dagen så vill ha den nära
-
Honung kan användas att ersätta socker med eftersom honung är nyttigare än socker. Så beroende på var och hur mycket man sötar så:INDIAFAMILY skrev 2009-06-21 18:51:25 följande:oj använder ni honung så ofta som varje dag..jag använder väl honung bara högst 2 ggr i månadern..vad gör ni med honungen?
Man kan ha den i kaffe eller the, till frukostfilen, smoothien, i bull/bröddegen, att marinera kött i tillsammans med kryddor (eller pensla på när man grillar), i salladsdressingen.
Ja i stort sett överallt som smaksättare. -
Jag har honung i teINDIAFAMILY skrev 2009-06-21 18:51:25 följande:oj använder ni honung så ofta som varje dag..jag använder väl honung bara högst 2 ggr i månadern..vad gör ni med honungen?