• mam78

Kan inte bestämma mig för Kolmården/Ölands djurpark...omdömen tack ;)

Vi sitter i funderingar på en lite minisemester i sverige. Å kan inte bestämma oss för om vi ska till Kolmården (inkl övernattning på vildmarkshotellet) lr Ölands djurpark. Våra barn är 2.5 o 5.5 år. Dom har tidigare gillat både Borås djurpark o Liseberg..Ni som har varit där med era barn på sistone får gärna hjälpa mig med lite kommentarer om ställena. tack :)

• Svar på tråden Kan inte bestämma mig för Kolmården/Ölands djurpark...omdömen tack ;)
  • Limone83

Tror kolmården är bättre kvalitetsmässigt som djurpark. Så är det djur ni vill se så har ni nog mer utbyte av den. Men ölands djurpark har ju vattenland och karuseller. Men jag skulle nog satsat på kolmården, tror det ger mer för både vuxna och barn. Hälsningar från öland.

• Camilla D

Har visserligen aldrig varit på kolmården, men har bara hört väldigt gott om den från dom som varit där.
    Därimot har jag varit på ölands djurpark en gång (visserligen 7 år sedan) men den kan jag abslout inte rekomendera. Dyrt och smutsigt är mitt starkaste minne därifrån.

• tulinas

kolmården!!! ingen tvekan.

• mamma till 2

Kolmården! Ölands djurpark är skit (tycker jag) helt enkelt...

• skruttmamman

jag gillar båda

har inte bott på kolmården då vi bor så nära att vi kan åka över dagen men vi åker dit varje år och tröttnar aldrig på kolmården
    vill ni se djur mest ska ni åka dit , bara delfinaret är värt alla pengar

ölands djurpark har vi varit på två gånger och gillar jätte mycket mest för vattenlandet och karusellerna
    djurparken är ju rätt liten och och det går fort och gå igenom men gillar ni och bada och åka karusell finns det mycke och göra för er
    vi kommer att åka tillbaka till ölands djurpark fler gånger.

• Heavenly Divine

Vi var på Kolmårdens djurpark förra sommaren med barnen som då var 8 och 3 år gamla. Är jättenöjd!!! Vi var där under två dagar och övernattade på just Vildmarkshotellet som också är kanon. Det finns väldigt mycket för barnen, olika aktiviteter samt flera lekrum med massa leksaker och tv-spel etc. Både kvällsbuffen samt frukostbuffen var både goda och prisvärda. Helt klart en bra utflykt måste jag säga.

• Mumin75

Vill ni bara se djur är det helt klart kolmården ni ska välja. Djurutbudet på Ölands djurpark är inte ens jämförbart. Vi bor på Öland så vi brukar åka till ölands djurpark med barnen då och då och djuren traskar man igenom ganska snabbt. Men ungarna vill mest dit för karusellerna och vattenlandet, och då passar man ju på att glo på djuren också men jag skulle aldrig betala så mycket pengar om det bara var för att titta på deras djur. Kolmården åkte vi till för 2 år sedan och det tog oss två dagar att beta av hela djurparken... och där finns nästan allt, väldigt uppskattat av barnen ... blir nog fler resor dit.
    Fast nöjesparken på ölands djurpark gillar barnen skarpt så det kommer bli ett besök där i år också så dom får leka av sig lite .

• miss nöjd

Vildmarkshotellet var ju sååå kanon att bo på med små barn! Och jag rekommenderar att ni åker med linbanan också :) Helcoolt *s* Så jag rekommenderar helt klart Kolmården

• mam78

Tack alla! Vi har bestämt oss för Kolmården :) Kul att höra så mkt positivt om det :)

• jdg

Vi va på kolmården förra året.Jätte trevlig.
    Vildmarkshotellet får 5+ så fint.

• Maria222

Ölands djurpark helt klart! Där kommer man nära djuren på ett helt annat sett, och det är roligt med vattenland, sagoland, tivoli, cirkus, tågrunda m.m Finns mycket mer att göra där.

Mamma till Kevin född 0706.
  • Joico

Nu kanske ni redan har åkt, för ni har ju bestämt er. Men vi var på Kolmården i tisdags, jag och min sambo och vi har inga barn. Det var urkul skithäftigt med djuren, vi åkte bergochdalbanan och linbanan och bilsafarin. Rekommenderas starkt!

• Matruskan77

Kolmården är fint. Men ska ni bo på Vildmarkshotellet så tänk på att det är väldigt varmt och då menar jag äckligt varmt på de rummen om det är soligt och varmt väder som det varit nu några dagar, det ligger ut mot vattnet och solen gassar på nästan hela dagen.

• mam78

Annnan: Nej vi har inte åkt, blir semester där i början av augusti. Ser verkligen fram emot det särskilt nu när man fått höra så gott om det här :)
    Fraslöv: Vi ska inte bo på vildmarkshotellet, fick tag på 2 hotellnätter för samma pris på annat hotell så vi slog till på det :) Nu blir det 2 heldagar på Kolmården o det ska bli så KUL :)

Svar på tråden Kan inte bestämma mig för Kolmården/Ölands djurpark...omdömen tack ;)