• Heavenly Divine

High Chaparrall

Har funderingar att åka en tur till High Chaparral i sommar. Barnen är 9 och 4 år gamla. Vad tycker ni som nyligen varit där om det? Priser, boende etc...kom gärna med massa tips och råd!

• Svar på tråden High Chaparrall
  • Coursell

Vi åker till High Chaparall varje år och har gjort så i 10 års tid
    Vi campar = billigt...men det är inte femstjärnigt i toa/duschutrymmena direkt. Vi äter ju aldrig middag där inne eftersom vi lagar i husvagnen, men det mesta förutom mat är ju gratis därinne så jag tycker att det är ett väldigt billigt resmål. Det som brukar kosta är väl det man utrustar barnen med...diverse vapen och kläder/hatt, skott.
    Dessutom brukar det vara rabatt på inträdet med vissa kort som ica osv...värt att kolla.
    Tågresan med rån går på 20 spänn tror jag och det är ju inte dyrt.
    Rekomenderar verkligen våffelstugen...supergott!
    Hoppas ni får roligt!

• nano

Tågresan är ju helt klart spännande med överfallet (om det fortfarande är kvar? var länge sen jag åkte det...). Showen är jättekul men jag var kännslig för ljud när jag var liten så är dina barn det =ta med öronproppar (men de alla flesta ungarna reagerar nog inte alls)

• momster

Tågresan ja allt är kul där anser jag. men som någon ovan skrev om hörselskydd.
    maten på resturangen i hotellet har varit toppen då vi varit där, annars i lilla mexiko är maten helt oki om man får för sig att äta där inne.
    vet ej hur många dagar ni planerar att vara där men oftast hinner man inte med allt på bara en (iallafall inte vi).
    jag har själv varit där så gått som varje år sedan jag var 1år och har inte tröttnat än. (Är 26 nu.)
    och vet att min grabb älskar stället.

Hoppas ni får det skoj.

• mian7373

Vi var där förra året med barnen som var 9 och 5 år och det var kanonbra. Tågrånet var riktigt spännande och en western-show fick barnen helt fast. De vill åka tillbaka i år också.

Vi köpte ett High Chaparall-paket på Best Western hotell i Klevshult, Skillingaryd, kanske en mil ifrån HC, och då ingick både övernattning, frukost, inträde på HC och en stor hamburgertallrik på kvällen för drygt 400 kr/person. Definitivt något jag rekommenderar. www.bestwesternhotelsmaland.se/erbjudande_highchaparall.asp

• fendt87

haha, på tal om "tågresa med rån": när jag var liten var jag medf öräldrar och syskon på high chaparall och åkte rånartåget.
    -upp med händerna, sa rånaren till pappa, men pappa han satt bara helt lugnt kvar.
    -er pappa är nog lite konstig, sa rånaren till oss barn. ;)

• Kalle Karls mamma

Vi låg på campingen sista helögen det va uppe förra året det gör jag ALDRIG om .
    Det va ett fasligt liv dom sköt mitt i natten , gapade skrek och en tant satt och asgarvade hela natten.

På morgonen när vi skulle äta frukost va det en som kräktes på gräsmattan brevid oss.
    Det lå spyor överallt vidrigt!!

Badsjön man kunde bada i va stängd pga otjänligt vatten
    Toaletterna vad rent ut sagt sviniga :-@
    Aldrig mer att jag sover på campingen mera

• Coursell

Kalle Karls mamma skrev 2009-06-26 19:01:26 följande:

Vi låg på campingen sista helögen det va uppe förra året det gör jag ALDRIG om .Det va ett fasligt liv dom sköt mitt i natten , gapade skrek och en tant satt och asgarvade hela natten.På morgonen när vi skulle äta frukost va det en som kräktes på gräsmattan brevid oss.Det lå spyor överallt vidrigt!!Badsjön man kunde bada i va stängd pga otjänligt vattenToaletterna vad rent ut sagt sviniga :-@Aldrig mer att jag sover på campingen mera
    Oj, ni verkar verkligen ha råkat ut för allt man kan råka ut för på en enda gång Tack o lov har vi aldrig varit med om sånt...men visst, ungarna är ute och pangar till 12-slaget ibland
Svar på tråden High Chaparrall