• have a nice day

5mogna äggblåsor..försök avbryts

Hej på er!

Var på VUL idag och det fanns 4-5 st äggblåsor som var ca17 mm så försöket avbröts.. Jag skulle spraya med Synarela en vecka till "ifall ngt ägg skulle släppa av sig själv". Men hur stor tror ni sannolikheten är att något ägg ska lossna av sig själv?? I så fall tänker man att det är himla trist att gå miste om en chans att bli gravid...risken att det ska bli flerbörd tror jag inte är så stor..
    Har någon annan varit med om samma sak?? Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden 5mogna äggblåsor..försök avbryts
  • ewamarie

Men vad märkligt att de avbröt. Varför? Vart går du? När jag gjorde IVF -07 så hade jag fem mogna äggblåsor och det blev ÄP (det var oxå fem ägg). Finns det någon undre gräns där du går???

• have a nice day

Jag var lite otydlig..jag har PCO och genomgår stimulering för att sen försöka att bli gravid hemma själv. Så det är därför de avbröt försöket, i rädsla för att det ska bli flerbörd. Men min tanke var då att ändå sluta med synarelan för 5 ägg kan väl inte lossna av sig själv..eller? Men det är nog bäst att göra som doktorn säger..
    Detta var det första försöket så jag får väl ha tålamod.

• Vitros

vad är synarelan?
    Jag kan bara prata av egen erfarenhet och jag fick fram två äggblåsor vid stimulering med puregon och efter ägglossningsspruta så släppte båda.
    Läkarna sa då att det var otroligt liten sannorlikhet att båda skulle bli befruktade och fästa, men nu sitter jag här med två tvåmånaders tvillingar :)

5 ägg är ju lite många om de alla skulle bli befruktade men jag förstår dina tankar och skulle definitivt ha funderat på samma sak, men om läkaren säger att det är dumt så skulle jag ha avbrutit och väntat till nästa vända.
    Dock kan jag varmt rekommendera att köra vidare om/när du får två blåsor, för tvillingar är helt underbart :)

Lycka till!

Svar på tråden 5mogna äggblåsor..försök avbryts