• rems005

Vad tycker ni om namnet Elsa?

Vad tycker ni om namnet Elsa? Passar det till Alice som andra namn eller förmycket 's' ljud? Behöver ett namn som låter lika bra på englska som svenska. Själv är jag engelsktalande.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elsa?
  • Elinore

jag älskar elsa min mormor heter det, och får jag en dotter är det namnet givet!!

• Mamman till två

Elsa är ett jättevackert namn,.. var det namnet jag ville ha till min dotter men jag o mannen kom ej överens så det blev Elise istället.

Elsa & Alice kanske är finare var & en för sig... tycker jag.. men båda är jättevackra namn..

• Andrundrun

Jag har försökt att tycka om namner Elsa men jag tycker bara att det är tantigt.

• abovo

Jag tycker väldigt mycket om Elsa jag också. Men tycker nog att Elsa och Alice har för mycket "s" i sig i kombination, precis som du sa.

• JooJoo

Jag tycker Elsa är jättefint, hade själv valt det om inte en nära vän döpt sin flicka till det...

• Sarah 28

Då kanske jag kan få ställa en fråga? Finns Malin som engelskt namn och hur uttalas det? Jag tycker nog att det blir för mycket s-ljud med både Elsa och Alice. Jag tycker att du ska satsa på ett namn med tre eller fyra stavelser, typ Emilia eller nåt sånt.

• rems005

Malin finns inte på engelska och en englesk person skulle förmodligen uttala det mer som Mallin med ett kort 'a' ljud som det engelskt ordet man och 'in' på slutet skulle uttalas med mindre betoning en på svenska. Rimmar med Tallin (på engelska).

• wellah

tycker Elsa och Alice passar bra ihop

• abovo

Malin blir inte så bra på franska heller

Äsch, jag ändrar mig, jag tycker Elsa och Alice går jättebra ihop! Funderade en stund

• Emily72

Jag gillar namnet Elsa!

Namnet Malin används som efternamn i USA (ex. Jesse Malin, singer-songwriter).

• Monstermamman

Elsa är fint men jag tänker på en tax då eftersom fd svärföräldrarna hade en tax som hetter (heter?) så.

• Safari

Elsa är ett jätte fint namn!!!

• cinderella26

elsa passar på gamla tanter

• jamtlandsstårs

Elsa är jätte gulligt

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Elsa?