Ikea kokknivar/knivar?
1.Någon som köpte kokkniv eller andra knivara på ikea?
2.Hur är kvaliten på ikeas knivar?
3. Är dom vassa bra?
4. Går dom bra att slipa om när de blir slöa?
5: Helt enkelt är de pris värda och en bra investering?
1.Någon som köpte kokkniv eller andra knivara på ikea?
2.Hur är kvaliten på ikeas knivar?
3. Är dom vassa bra?
4. Går dom bra att slipa om när de blir slöa?
5: Helt enkelt är de pris värda och en bra investering?
Mamma har, dem små är bra men dem stora, lägg pengarna på bättre med en gång!
Brukar laga mat hemma och nej, hatar ikea knivarna!
Vi har fått några ikea knivar iland i present och vi äger liksom själva global-knivar. IKEA knivarna är skit i jämförelse, men det är ju lite prisskillnad.
Jag är nöjd med våra IKEAknivar, har dom som heter Bambu tror jag.
Dom e jättebra, har haft dom i ca 6 månader nu, dom snvänds flitigt o än har jag inte slipat dom. Väl värt dom 279:- eller nåt som dom kostade.
Har använt Ikeas knivar, men tycker dom är värdelös. Har även Global knivar och dom är sådär. Helt överlägsen tycker jag att OBH nordicas knivar är.
Tack för svar!
Undrar vart hittar man OBH nordicas knivar? och vad kostar de ungfär?
www.prisjakt.nu/produkt.php
Jag har detta set.
Själv föredrar jag knivar som är skarpa, har aldrig förstått vitsen med en vass kniv om man inte gör dekorationer... ;)
Min man vill ha Dreizack och jag gillar Global då dom inte är lika tunga för handleden. Global var i tillägg modernt när jag stod i kök (typ 15 år sedan), har inte köpt ny sedan dess.
Ikeas knivar står jag tyvärr inte ut med då de är slöa och man mosar löken snarare än hackar den.
DN lät göra ett test,
www.dn.se/ekonomi/rostfri-kniv-inte-alltid-vassast-1.418286
Vill minnas att Café även har låtit en slaktare (!!) testa kockknivar (fråga mig inte varför man använde sig av en slaktare när man skulle prova kockknivar, det har väl med en slaktares matcho stil att göra...)
Lite tester...
www.expressen.se/1.248905
www.expressen.se/1.248905
www.radron.se/templates/ProduktTest____917.aspx
Det blev krull med mina länkar, men det är bara att google test kockknivar så får man fler träffar.
Personligen tycker jag att Mora kockknivar är en bra budgetkniv.. kostar runt 250 kr och är förvånadevis bra för att vara så billiga.
www.clasohlson.se/Product/Product.aspx
Vi har en japansk grönsaksniv från IKEA och det är nästan den enda kniv vi använder, trots att jag har två state of the art kockknivar. Lätt, extremt vass och ligger bra i handen. Kan det bli bättre?