• reader

Ny fas v.30 - TUNGT!

Jag tycker graviditeten gått ganska smärtfritt så här långt, lite ryggont men inte mer än man kan leva med. Men så nu plötsligt, mitt i vecka 30, sa det bara PANG och så känns det som att magen väger tre ggr så mkt som tidigare. Inget sätt är skönt att ligga på och det känns som att jag inte riktigt kan andas pga magens tryck mot lungorna.

Någon som känner igen sig? Det är ju två och en halv månad kvar. Vänjer man sig eller blir det värre och värre från och med nu?

• Svar på tråden Ny fas v.30 - TUNGT!
  • mithrandil

Alla upplever ju det där lite olika.
    Det sägs att det ska bli lite lättare när bebisen fixerat sig, magen sjunker lite och det blir lättare att andas igen.
    Men jag tyckte att när det väl börjat blev det bara värre och värre.
    Men igen. Alla är ju olika så du kanske upplever det annorlunda.

• Sirendes

Känner igen :) är i vecka 31 nu och upplever det som du - väldigt plötsligt kände man sig plötsligt gigantisk istället för "lagom gravid" :D

• Edalia

för mig känns det sådär till och från .. kan vara super jobbigt i flera dagar för att sedan knappt kännas jobbigt i några dagar.. men det där med att ligga obekvämt får du nog göra dig vän med hehe, än har det inte gått över hos mig iaf =( kuddar i massor funkar lite. får ligga i något mellanläge mellan rygg och på sida.

svårt att förklara. min mage har redan sjunkit men tycker inte det blev bättre direkt för det. kan äta lite mer bara ..

• Lussekatten87

Jag kände likadant.
    När jag var i vecka 28 och tänkte på att från då räknas man som höggravid skrattde jag åt det,3 veckor senare kändea jag mig som en vandrande kanonkula...
    Det går jättefort,över en vecka och nu är det värre än nånsin.Känner mig jättestor och klumpig.
    Att sova är jobbigt,ligger obekvämt,vaknar kl 5 för att jag måste kissa,sen kan jag inte somna om på 1 timme...

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria BF 090803 ♥ ¸.?°´¯)
  • ee06

I v35 snart och nu tycker jag att det är riktigt jobbigt. Myrkryp i benen, ont i ryggen, känner mig stor o klumpig, foglossning osv. Känns också som om jag blivit dubbelt så stor senaste veckan :P Men tiden går trots allt ganska fort och snart är det ju dags, längtar till förlossningen!

• Songbird1

Jag känner också igen mig!!! Är i vecka 31 och känner mig stor, kramp i rumpan på nätterna och mkt sammandragningar så fort jag rör mig, så jag ligger helst stilla... Nog kanske meningen så att man ska längta efter bebis.

• Miss Pride

Jag är i vecka 30 och känner också precis som du..för ca 3 dagar sen PANG och nu är det jätte tungt!! Jag känner mig trött och orkeslös mer än vanligt. Och ja..det är ju 2,5 månad kvar..hur ska då DET kännas SEN??

• j och c

jag är "bara" i v 28 och känner en väldigt skillnad nu men ryggont, svullnader i fötter, anklar och händer samt en tunghets-känsla.... tur att jag bara ska jobba en vecka och två dagar till innan semestern...jag veckopendlar mellan sthlm och göteborg och sitter nu på tåget dit för sista gången *SKÖNT*

• longing for a baby

Jag går in i vecka 30 imorgon och känner mig ganska stor! Jag får ont i ryggen när jag jobbar! Står hela dagarna! Ska jobba tre veckor till och det kommer att bli jobbigt känner jag redan. Tur att jag har ett jätteroligt jobb som jag tycker om så jag kämpar lite extra!

Blir trött också väldigt fort! Skulle behöva vila en timme om dagen eller något men det är ju inte alltid man hinner det!

Har precis haft min 30 års fest på midsommar, och jag har nog aldrig föreställt mig den som så. Nykter, gravid och en massa barn på festen! Ha ha ha. Ja så är livet efter 30=)

• S a C

Jag tycker likadant som många. I vecka 30 börjar min uppförsbacke. Nu är jag i vecka 35 och det blir bara värre. Hehe.
    Innan har jag glömt av mellan varven att jag är gravid för jag har mått som vanligt.{#lang_emotions_smile} Iallafall efter första tröttheten.

Svar på tråden Ny fas v.30 - TUNGT!