• Anonym

blöder vid samlag

jag har nyss haft mens. har inte haft de på länge pga p-spruta och piller. å nu efter mensen så börjar jag blöda varje gång jag å min sambo har sex!
    det är mysko ju. vet inte alls varför de blir så
    vi försöker bli med barn, å de går ju inte när jag jag jämt börjar blöda.
    nån som vart med om liknande eller kanske har en aning om vad de kan vara för fel?

• Svar på tråden blöder vid samlag
  • Anonym (hoj)

Gå till gyn och kolla så du inte har cellförändringar. Jag sökte för samma problem och det visade sig att jag hade just cellförändringar på livmodertappen.

• Anonym

oj då. får ringa mvc då. det är liksom 3månaders väntetid till gyn.
    de har inte vart så länge att de blöder. ca 1vecka bara. men ändå sjukt jobbigt

• Anonym (..)

syrran hade oxå samma besvär.hon hade livmodershalscancer.

• Anonym

Anonym (..) skrev 2009-06-21 11:21:55 följande:

syrran hade oxå samma besvär.hon hade livmodershalscancer.
    åh tack. de gjorde mig ju verkligen INTE mindre orolig
  • Anonym (ME)

jag blödde förut men då åt jag waran. blodförtunnande.... men dom penslade mina blodkärl så det blödde faktiskt mindre. dock inga fel som cancer och sånt. tycker inte du ska oroa dig innan du vet vad det är för fel.

• sheeba

Blöder också ibland oftare än andra gånger. Började för kanske ca 9 år sedan. Kontaktade gyn och gjorde cellprovstagning. Allt såg bra ut mitt lilla "problem" är att jag har känslig livmoderstapp. Vet inte om den är mer änslig före och efter mens?
    Har inte haft några cellförändringar alls. Så det behöver inte vara det men bra att kolla upp.

• Anonym

jag tänkte eftersom de är 3månaders väntetid på gyn...kan man kontakta vårdcentralen då?
    för självklart vill jag kolla upp så de inte är några cellförändringar. hade inte ens tänkt på att de kunde vara de.
    sen så är de så att jag slutade nyss med cerazette, den mensen jag haft är första mensen efter jag slutade. plus att jag för en månad sen fick veta att jag har herpes. var riktigt sjuk då.
    funderar på om de kanske kan ha något samband?
    när jag blöder är de "färskt" blod tror jag. de är liksom rött som vid mens. men de slutar i stort sett direkt efter jag vart på toa efter sex.

• bellanbus

Har du herpes kan det vara så att dina slemhinnor är känsligare, och därför får du en lättare blödning vid samlag.

• sheeba

Kan du inte ringa gyn akut? eller mvc och rådfråga med dem eventuellt får en tid.
    är svårt att säga om det kan vara för det ena eller andra.
    Mycket väl att dte kan röra sig om att du har slutat på p-piller, vid herpes har jag ingen aning så vill inte säga något.
    Bäst är ju att ringa någon som är kunnig.
    Jag blöder ochskå färskt blod slutar antingen direkt eller efter en ½ dag. Kan även få ont i bland vid sex om han kommer fördjupt oftast då jag blöder lite mer.
    Men är ju bara att ringa och kolla, man ska ju alltid ringa om det blir några förändringar.

• Anonym
    bellanbus skrev 2009-06-21 12:13:01 följande:
    Har du herpes kan det vara så att dina slemhinnor är känsligare, och därför får du en lättare blödning vid samlag.
    aha ok....för jag börjar känna såna där utslag i underlivet. märkte de nyss. så tror jag är på väg å få ett skov eller vad de heter
  • Rebster

När man får hormonpreparat i kroppen kan slemhinnorna bli känsligare och börja blöda lättare. Det kan helt enkelt vara så att dina slemhinnor är känsliga och stöter snoppen emot livmodertappen upprepade ggr så kan det uppstå en blödning. Blöder du mycket?

• bellanbus
    Anonym skrev 2009-06-21 12:15:05 följande:
    aha ok....för jag börjar känna såna där utslag i underlivet. märkte de nyss. så tror jag är på väg å få ett skov eller vad de heter
    Ok, och då är det förmodligen inte alls konstigt att slemhinnorna är sköra på dig just nu.

Ta kontakt med gyn och prata med dem, vet inte om det finns ngt man kan göra för att lindra dessa symtom.
  • Anonym

jag tror jag ska ta å ringa sjukvårdsrådgivningen nu kanske. dom borde väl kunna ge råd på om jag ska kontakta gyn osv...?

jag blöder inte floder. de blir blod på snoppen typ. sen är de ju som mens direkt efter. men så fort jag torkat mig så är de inge mer sen.

• pio ny

Gör det ont? Har du värk i magen annars? Flytningar?

Jag har haft liknande och då har det varit inflammation i livmodertappen, inget som inte går att bota med en kur Flagyl

• bellanbus
    Anonym skrev 2009-06-21 12:18:59 följande:
    jag tror jag ska ta å ringa sjukvårdsrådgivningen nu kanske. dom borde väl kunna ge råd på om jag ska kontakta gyn osv...?jag blöder inte floder. de blir blod på snoppen typ. sen är de ju som mens direkt efter. men så fort jag torkat mig så är de inge mer sen.
    Låter som en tillfällig retning i slemhinnorna, helt klart. Men jag tror mer på att du ringer gyn imorgonbitti, tror inte sjukvårdsrådgivningen är så kunniga på den här biten.
    Tror absolut inte du behöver oroa dig, så länge du inte har smärtor, feber eller liknande. Så kan du avvakta tills imorgon, ringa gyn och få lite råd.
  • Anonym

ne asså..jag har inte ont. men när vi haft sex har de liksom känts lite uppåt mot magen. svårt att förklara, men inte ont. utan mest känts som lite obehag. jag har vanliga flytningar. men väntar mig att dom ska öka nu om jag får herpes utslag igen.
    men jag ringer gyn å kollar med dom. kanske man kan få en kallelse för cellprov. blir ju ändå lite orolig eftersom min mamma haft mycket cellförändringar och fått skrapas tre gånger. har hört att sånt kan vara ärftligt....

• Anonym

antagligen blödde jag pga att det var ett skov påväg.
    för nu när de är på bättringsvägen så blöder jag inte längre under sexet!

Svar på tråden blöder vid samlag