• Dynamic

Katten sjuk! Spydde vätska!

Mina pälsklingar sover alltid i sängen med mig, imorses så kallade jag på Vista som låg vid mina fötter för morgonens klia-klia-klia-klia... ja ni vet. Heltidssysselsättning.

Han satte sig upp bara och var konstig, typ slöt ögonen och såg ut som han skulle somna igen... helt apatisk. Plötsligt hoppade han ner och jag drog en halv lättnadssuck, sekunden efter hör jag från golvet ett lidande gnyende!

Jag kastar mig upp och ser att katten försöker spy, lyfter honom de få metrarna till duschen, inga protester alls ... hjälper honom med lite tryck på magen, och han spyr en grumlig vätska två gånger.

Jag slänger på mig kläder och slänger mig på telefonen till blå stjärnan. De tycker jag ska avvakta...

Ni kattägare, har ni vart med om detta? Är det ofarligt? vad ska jag kolla efter? Jag är ju så nojjig så jag dör snart, min bebis!!! {#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cat}

• Svar på tråden Katten sjuk! Spydde vätska!
  • Dynamic

Gav honom en påse blötmat som han slickade i sig lite vätska ifrån, nu går han runt och ser ganska normal ut, lite slö men inte alarmerande.

• HelleGbg

hoppas det blir bättre snart!!! Är han ute katt? kan ha ätit något olämpligt??
    svårt att veta...ge han käk han äälskar,,typ räkor.....lycka till!!!

• Zirup

Typ bara lite gult skum sådär eller? Det gör mina också lite då och då, det är när dom har fått ett grässtrå på tvären eller tvättat sig och fått något hårstrå som fastnat i halsen eller så. Inget farligt, mina brukar vara igång på stört efteråt.

• Dynamic
    Zirup skrev 2009-06-21 08:48:34 följande:
    Typ bara lite gult skum sådär eller? Det gör mina också lite då och då, det är när dom har fått ett grässtrå på tvären eller tvättat sig och fått något hårstrå som fastnat i halsen eller så. Inget farligt, mina brukar vara igång på stört efteråt.
    Inget skum , det har de gjort förr med men utan föregående lidande MJAOOOOU.
  • Dynamic
    HelleGbg skrev 2009-06-21 08:48:26 följande:
    hoppas det blir bättre snart!!! Är han ute katt? kan ha ätit något olämpligt??svårt att veta...ge han käk han äälskar,,typ räkor.....lycka till!!!
    Ja han går ju ute på dagarna, gav honom blötmat nu tänkte så han får i sig vätska!
  • LuMa

När mina kissor spyr så brukar dom ofta skrika före.
    Om det är för att förvarana eller vad det nu är vet jag inte men rätt bekvämt är det. Då hinner man ju slänga ut dom eller lyfta dom från mattan (där dom alltid annars vill spy).
    Tror knappast katten din har nåt fel.

• Dynamic
    LuMa skrev 2009-06-21 08:52:48 följande:
    När mina kissor spyr så brukar dom ofta skrika före.Om det är för att förvarana eller vad det nu är vet jag inte men rätt bekvämt är det. Då hinner man ju slänga ut dom eller lyfta dom från mattan (där dom alltid annars vill spy).Tror knappast katten din har nåt fel.
    Tack, de är ju mina bebisar liksom, blir ju helparanoid!
  • Dynamic

Dessutom är det så svårt, bbetter safe than sorry, de kan ju inte säga något om de mår dåligt liksom...

• Ord blind

Min katt mjauar också massor innan hon spyr, ibland spyr hon mat ibland galla.

• skorpionen80

Jag tycker det är konstigt att han var apatisk... Kan det ha varit ett epilepsianfall?

• Dynamic
    skorpionen80 skrev 2009-06-21 10:02:28 följande:
    Jag tycker det är konstigt att han var apatisk... Kan det ha varit ett epilepsianfall?
    Såg mer ut som illamående, eller som att han somnade sittandes...
Svar på tråden Katten sjuk! Spydde vätska!