Halva lånet hos CSN avskrivet?
Jag har hört, eller läst, för ett tag sen något om att halva lånet avskrivs om man fortsätter plugga med vissa förrutsättningar men hittar inte det någonstans alls nu.. nån som vet?
Jag har hört, eller läst, för ett tag sen något om att halva lånet avskrivs om man fortsätter plugga med vissa förrutsättningar men hittar inte det någonstans alls nu.. nån som vet?
Om du tagit lån för att studera på gymnasienivå avskrivs en viss del när du tagit ett visst antal poäng på högskolan. jag har fått mina lån nedskrivna totalt 14000 nu.
Jag läste ett år Teknisk basår på högskolan. Om jag läste vidare till något högskole programm och klarade alla tentor i tid (utan omtentor alltså) så kunde jag få hela lånet som jag lånade under det året på TBÅ avskrivet. När jag var klar med första terminen fick jag 8000kr avskrivet som en morot..
Jag klarade alla tenor i tid men missade sista tentan med 1 poäng!!! men fick ändå runt 30 000 avskrivet... alltså hälften!
Teknisk Basår räknas som gymnasienivå, samma gäller om man läst på komvux, och de är endast dessa pengar man kan få avskrivna.. tror jag!
Här kan du läsa om det
www.csn.se/aterbetalning/vanliga-fragor/avskrivning/1.1448
Ok. tack :)