• lillasjöjungfrun

Var kan man hänga med 1-2áring i Sthlm (fika, luncha, leka), tips pls??

Jag skulle gärna vilja ha tips frán alla stockholmare pá var i stan man kan "hänga"/träffas med barn. Bra fikaställen, resturanger, parker, mm. tex caféer med lekhörna, bra lekparker eller andra bra ställen att gá till med barn 1-2 ár.

Jättetacksam för tips!!!

Sommarkramar!

• Svar på tråden Var kan man hänga med 1-2áring i Sthlm (fika, luncha, leka), tips pls??
  • nadja84

Kulturhuset
    Rum för barn

Någon av alla parker tex
    Vasaparken i St Eriksplan
    Humlegåprdsparken i Humlegården/Östermalm (finns inhägnad lekplats där så slipper man oroa sig för rymmande barn )
    Blecktornsparken (har djur)

Djurgården där det finns
    Fina ängar, skogar
    Skansen
    Junibacken

Eriksdalsbadet
    Både utomhus & inomhus bad

Ja det är vad jag kommer på nu

• ladysoul77

Jaa.. En hel del ställen finns det. Vi bor söder om stan och vi brukar åka till Hellasgården, Blecktornsparken på söder (de har massor med gungor, rutchkanor och även en del djur, grisar, kaniner och får) Testa att fika på Nyfiken Gul nedanför Eriksdalsbadet, jättemysigt! De har även bra lunch och på kvällarna säljer de mat som man får grilla själv. Regnar de så kan muséet Aqurium vara mysigt. (Djurgården) Junibacken är en hit även för mindre barn, men var beredd på att trängas.. Nytorget på söder har också en bra park. Lycka till!

• lillasjöjungfrun

Vilka bra tips!!! tack snälla!
    Tar gärna emot ännu fler!

• Tess the mess

Lasse i parken ligger också på söder, har mysigt cafe och restaurang. Det ligger dessutom nära till Långholmen och grönska+bad med strand.

• oyra

Beroende på vilken del av stan du vill hänga i så är Tessinparken och Kampementsbadet andra tips (båda på Gärdet, där det också finns stooora grönytor att springa runt på)

• Anne69

Ett fikastælle mitt i stan som funkar bra med små barn ær cafeet i stora Mio-butiken på Sveavægen (mitt før Høtorgshusen ungefær).

• Gravid2008

Skansen
    Junibacken
    Djurgården
    Kulturhuset

Fika/äta
    Tures (Sturegallerian eller vanliga Gallerian)
    Gateau i Sturegallerian
    Aynes coffe i Mio på Sveavägen
    NK

Frukost/brunch
    Strand hotell
    Villa Källhagen

• Walrus2

"Andy's" i Sickla (ta Saltsjöbanan från Slussen - tar ca 10 min). Ett inomhuslekland som "sitter ihop" med ett Wayne's Coffee. Bäst på vardagar - helger kan vara rätt smockfullt. Gratis med barn under 1 annars kostar det 100 kr.

• Walrus2

Och - om du har en liten skrutt som gillar tåg, bussar, spårvagnar etc så är Spårvägsmuseumet en hit! Där kan man provköra bussar och annat och finns ett litet tåg. Tror dom har en länk på SLs hemsida www.sl.se. Ligger på Söder.

• oyra

Spårvägsmuseet var stängt idag pga vattenläcka, vet inte hur länge det kommer vara stängt!

• Lady Dahmer

det finns ett barnbokskafé på mariatorget. Bokslukaren. Fika för stora och små, lekhörna och bokförsäljning.

The male is an incomplete female, a walking abortion
Svar på tråden Var kan man hänga med 1-2áring i Sthlm (fika, luncha, leka), tips pls??