• Anonym (frågande)

Hur mkt flört är okej när man har fast förhållande?

Jag undrar vad andra tycker är okej när man har ett förhållande. Jag har haft flera fasta förhållanden i mitt liv men jag har ett stort behov av att flörta med andra. Dock är det flört som inte leder till någon fysisk kontakt. ATt flörta med någon via sms och chatt..tycker ni det är okej? Jag har jättesvårt att låta bli...känns som en viktig del i mitt liv...det betyder inte att jag inte älskar min kille...

• Svar på tråden Hur mkt flört är okej när man har fast förhållande?
  • hobnob

Tycker det är taskigt mot den man lever ihop med.
    Låter som man har ett stort behov av att bli bekräftad när man beter sig så, och att det inte räcker att bli älskad av den man har ett förhållande med.

• Glass
    Ts. Det som är viktigt är att du och din kille har samma åsikt. Att det som är okej för dig också är okej för honom.
  • Bei Bei

Låter som du letar efter större bekräftelse än vad din man ger dig.
    Jag tycker (min åsikt) att det är otrohet, jag hade inte accepterat att min sambo gjorde så.
    Tycker det är respektlöst. Vänd på det, tycker du att din man har rätt att flirta med andra?

Men alla är vi olika, kanske det är ok för dig & din partner?

• v i r r a

Jag tror på "regeln" att man i ett förhållande tillsammans drar gränserna. Om du tycker det är OK att han sms-flirtar och han tycker det är OK att du gör det så tycker jag att allt är frid och fröjd.

Men personligen skulle jag inte tycka sms-flirt eller annat tydligt flirtande var ok. Skulle jag känna starkt behov av att flirta trots att min sambo kanske blir sårad skulle jag försöka gräva i varför det är så viktigt för mig. (Nu vet jag ju inte alls om just DIN sambo blir sårad...)

• lantisbrud

Jag har ett behov av att flörta, stundtals i alla fall och det har min sambo med. Vi har diskuterat detta många gånger och vi vet var våra gränser går så det är lugnt för vår del!
    Tycker att det där får varje par bestämma själv. Har läst många inlägg här om allt från porrfilm till sms-sex som har upprört, men som inte hade varit någon stor sak i vårt förhållande.
    Det viktigaste är väl att vara ärliga och öppna mot varandra?

• Kokoskorven

Nej det tycker jag inte är ok, inte min sambo heller, men jag/vi har heller inte det behovet.

• Danbala

TS:
    I idealvärlden ska det inte finnas vilja eller utrymme för att flörta med andra... Men nu är det ju ganska ofta inte som i idealvärlden. Jag tycker som Glass - om ni är överens om att det är okej med flörtar på nätet, jobbet etc, så skadar det nog inte, men man får också vara medveten om att det är en svår balansgång. Om det funkar bra så blir det ju glada känslor man kan ta hem till sitt förhållande och hjälpa sina känslor för sin partner med, men funkar det dåligt leder det nog åt motsatt håll.

• snysop

Lite flört på krogen tycker jag är ok, för risken att man träffar på varandra igen är minimal.

Men flirt på jobbet, internet, sms osv tycker jag inte är ok för jag kan tänka mig att de blir mer långvariga och djupare än snabbflörtar.

Men som alla andra sagt, det är upp till dig och din partner att sätta era gränser...

[Jag flörtar inget längre, för ett par år sedan så sa det bara "knäpp" i huvudet på mig och varje gång jag är ute på after work osv utan min man så saknar jag honom så ofantligt. Skumt! ]

• Maddo86

Jag kan bara tala för mig och vad jag tycker, men skulle jag flörta med en kille så skulle jag vara intresserad av den killen. Så därför flörtar jag inte, eftersom jag är intresserad av min sambo

• Ulrica80

Det du kan tänka dig visa/göra för din partner är okej, det du inte kan tänka dig visa/ göra är INTE okej. Man ska våga stå för det man gör och kan man inte visa det så står man inte för det.....Där går min gräns...

Svar på tråden Hur mkt flört är okej när man har fast förhållande?