• FiaLisa75

Vilket shampoo?

För ca 3 veckor sedanvar jag till frissan och blekte slingor i mitt hår.
    Har gjort det tidigare med bra resultat.
    Den här gången känns håret väldigt strävt, typ svinto, ute i topparna. Det är inte alls samma gamla vanliga hår som jag är van vid....
    Vad kan det bero på?
    Finns det något shampoo som är bättre än något annat för sånt hår? Finns det någon annan produkt som funkar? Känner mig slite smått desperat...

• Svar på tråden Vilket shampoo?
  • Lilli by the Sea

Jag gillar Redkens "Extreme", blå flaska eller Redkens "Real Control", lila flaska. Det du kan göra är väl inpackningar någongång i veckan :)

• Anova

Blekta slingor/hår gör väl håret stävt?
    Jag har då jag haft blekt hår alltid använt balsam istället för shampoo.. Det har fungerat på mitt hår.

• Lilli by the Sea

Mitt hår skulle bli galet fettigt om jag bara använde balsam..

• FiaLisa75

Använder både shampoo och balsam. Bara balsam skulle inte funka.

Lilli - Redkens, köper man det hos frissan eller? Min frissa har det iallafall inte, så mycket vet jag.... Inpackningar stup i kvarten blir det annars

• Mumin75

Jag blonderade mitt hår 4 gånger med några dagars mellanrum mellan varje gång (för ca en månad sedan) och mitt hår blev otroligt torrt o slitet, gick knappt att kamma igenom o jag trodde att jag hade förstört det fullständigt.
    Men det som gjorde susen på mitt hår var Schwarzkopf Gliss : Total repair (schampo, balsam och inpackning). Använder schampot och balsamet vid varje hårtvätt och precis efter alla mina blonderingar gjorde jag 3 eller 4 stycken inpackningar med några dagars mellanrum... Hade inte så höga förväntingar eftersom detta säljs på typ ica o konsum, men bestämde mig för att testa det och det visade sig vara det bästa jag någonsin testat (för mitt hår). Nu känns håret som vanligt igen och är jättemjukt/lent o lättkammat...
    Bara schampot gör håret mjukt o lent och det blir inte sådär strävt som mitt hår blir av andra schampon precis när man sköljt ur, innan man fått i balsamet. Kan lugnt säga att detta är den bästa serien jag någonsin haft till mitt hår

• Anova

Lilli by the Sea skrev 2009-06-21 14:46:24 följande:

Mitt hår skulle bli galet fettigt om jag bara använde balsam..
    Har du väldigt fett hår innan?
    Jag använder nog schampoo var 10de dag eller likande (nu är jag inte längre blekt), bara balsam var tredje dag. Jag har inga problem med fett hår alls.
    Jag fick tipset från min frisör.
  • Flummig

Rekommenderar starkt Redkens Extreme serie. Men även Loréals Intense Repair serie, speciellt inpackningen.

Billig och bra hemsida där de säljer alla ovanstående hårprodukter som jag nämt är bangerhead.se. En mycket bra hemsida!

• Lilli by the Sea

Ja, Redkens säljs av vissa frisörer.. Du får gå in & kolla om de har på olika ställen :)

• Lilli by the Sea
    Anova skrev 2009-06-21 15:09:39 följande:
    Lilli by the Sea skrev 2009-06-21 14:46:24 följande:Har du väldigt fett hår innan?Jag använder nog schampoo var 10de dag eller likande (nu är jag inte längre blekt), bara balsam var tredje dag. Jag har inga problem med fett hår alls. Jag fick tipset från min frisör.
    Jag har aldrig hört det innan, men det kan vara värt ett försök helt klart :)
  • gagge

jag rekomnederar wellas serie SP.  Inpackningen som heter Powermask och kör även derans 30sek inpackning som balsam.

Super bra!

Mina älskade två prinsessor!
Svar på tråden Vilket shampoo?