• Frk Svår

Telia surfzon?

Någon som har erfarenhet av Telias surfzoner? Det finns stationer på div platser i stan men hur är räckvidden? Hur fungerar det om det är byggnader mellan stationen och där man sitter?

• Svar på tråden Telia surfzon?
  • c0ol

Det fungerar som vilket trådlöst nätverk som helst, så ja byggnader minskar räkvidden

• Frk Svår

Jo, men var går gränsen? Jag skulle behöva sitta lite i bibblan här i stan och tvärs över gatan finns en station så det hade varit bra om den nådde in i bibblan utan att jag behövde sitta borta i hörnet närmast stationen för där är nämligen barnavdelningen i bibblan

• c0ol

Finns ingen absolut gräns, beror helt på hur det ser ut vilka väggar sov, lättast är väll att bära dit datorn och testa. Sen så behöver du ett abonnemang för att använda telias surfzoner med, men det har du kanske redan.

• Frk Svår

Jag får väl helt enkelt kånka dit datorn och hoppas på det bästa

Jo, jag har ju bredband med telia och kod och hela fadderullan, därför tänkte jag utnyttja surfzonerna lite och slippa skaffa trådlöst modem osv bara för att sitta på bibblan lite

• c0ol

Frk Svår skrev 2009-06-21 15:14:21 följande:

Jag får väl helt enkelt kånka dit datorn och hoppas på det bästa Jo, jag har ju bredband med telia och kod och hela fadderullan, därför tänkte jag utnyttja surfzonerna lite och slippa skaffa trådlöst modem osv bara för att sitta på bibblan lite
    Det gör du rätt i
  • LillaLinan

Frk Svår skrev 2009-06-21 15:14:21 följande:

Jag får väl helt enkelt kånka dit datorn och hoppas på det bästa Jo, jag har ju bredband med telia och kod och hela fadderullan, därför tänkte jag utnyttja surfzonerna lite och slippa skaffa trådlöst modem osv bara för att sitta på bibblan lite
    Jag ska också utnyttja det i sommar när vi ska ut med husvagnen Hoppas det funkar...
Svar på tråden Telia surfzon?