• alvaereva

Vad för strö till långhårig kanin?

Nu på tisdag ska jag åka och mäta min lilla ulltussiga kaninbebis. Håller på och handlar grejer för fullt, men har tidigare bara haft vanliga dvärgvädurar. Nu blir det min första långhåriga kanin och jag har noll aning om vad jag ska fylla buren med?
    Spån lär ju bli skitjobbigt? Och bara halm känns lite tomt liksom.
    Har hört nått om nån slags papperspellets, är det bra? Och vilken sort isåfall?

Japp, många frågor här! Hoppas nån vill svara snaaabbt, ska strax åka o handla

• Svar på tråden Vad för strö till långhårig kanin?
  • lia76

Ha spån du, suger åt sej kiss så mycket bättre.
    Halm ska du ju också ha i ett litet hörn
    Sen kan du träna kaninen att kissa i en balja som du har sågspån i, i till exempel ett hörn i något rum så sätter sej kaninen där när den vill kissa om du har den lös inne

Men spån tycke rjag iallafall är bäst, oavsett om kaninen är lång eller korthårig.

Testade papperspellets själv, men tyckte det dammade så fruktansvärt av det

Grå grár grey szary gris cinzento
  • ElinOlsson

Mina kaniner har gått på låda. Det går snabbt att lära dem.
    En låda med spån och sen halm över kanske? Eller hela buren med spån och halm? Jag hade alltid tidningspapper i botten innan spån/halm.

Mysigt med en ullig liten sak. Saknar stället mellan öga och öra att stoppa ner näsan och snusa i

• Buster78

att ha spån tillen långhårig kanin är inte att rekomendera! min syster har en långhårig kanin som hon hade spån till i början, men allt spån sätter sig i pälsen! hon har papperspellets som fungerar jättebra!
    Finns att köpa i säckar på granngården!

• Moonis

Vi har papperspellets o det fungerar jätte bra. Mycket smidigare än spån som hamnar överallt där det inte ska.

• BunnyBrown

Spån till långhårig kanin, nej. Där jag bor finns nu kartongströ som jag tror kan passa bättre, och sedan halm över.

Svar på tråden Vad för strö till långhårig kanin?