• exoticthrill

Vad är det värsta din förälder eller föräldrar gjort emot dig?

Vad är det det värsta din förälder eller dina föräldrar har gjort emot dig? Berätta om dina erfarenheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:15
    Efter det som har hänt, har du fortfarande kontakten eller har du valt att avsluta kontakten?

• Svar på tråden Vad är det värsta din förälder eller föräldrar gjort emot dig?
  • mamita

Min mamma gav mig en skuld till Kronfogden 18-års present, tydligen vanligt, helt sjukt.

• exoticthrill
    mamita skrev 2009-06-21 17:13:04 följande:
    Min mamma gav mig en skuld till Kronfogden 18-års present, tydligen vanligt, helt sjukt.
    Oj vilken trevlig present av din mamma, eller INTE. Har ni kontakt fortfarande?
  • kosmosblomman

Jag "fick" också en skuld (ca 2 mille) av pappsen..Fick tack o lov en skuldsanering och lärde mig faktiskt mkt efter dom 5 åren (fast jag hade hellre sluppit)..

• exoticthrill
    kosmosblomman skrev 2009-06-21 17:17:54 följande:
    Jag "fick" också en skuld (ca 2 mille) av pappsen..Fick tack o lov en skuldsanering och lärde mig faktiskt mkt efter dom 5 åren (fast jag hade hellre sluppit)..
    Helt sjukt... Har du kvar någon kontakt med din pappa?
  • guppyn

Hur kommer det sig att man får skulder av sina föräldrar? Trodde inte att sånt gick i arv?

• kosmosblomman
    exoticthrill skrev 2009-06-21 17:19:16 följande:
    Helt sjukt... Har du kvar någon kontakt med din pappa?
    Jodå, det har jag faktiskt (dock bara lite sporadiskt)..Jag anser att min son har rätt att få ha kontakt m sin morfar (så länge han inte gör nåt dumt mot honom)..

Nu bor han i Tyskland och dom träffas sällan, men vi funderar på att åka ner dit i sommar..Dom ska väl gå på fotboll tillsammans (bundesliga)..Farsan ska betala resa och mat för oss båda (och det med all rätt)..

Det var mkt tufft att inse, att han gjorde detta mot mig (av alla personer) ..Har alltid vart "pappas flicka" så det var en riktig kalldusch..
  • kosmosblomman
    guppyn skrev 2009-06-21 17:25:24 följande:
    Hur kommer det sig att man får skulder av sina föräldrar? Trodde inte att sånt gick i arv?
    Han skaffade ett företag som jag "stod för"..Han hade gjort konkurs tidigare och fick inte ta sitt eget namn för det här nya företaget..

Jag var ensam ansvarig och han fick min fullmakt att sköta firman..Så när det barkade i väg åt skogen åkte jag på hela grejjen..Har aldrig mått så dåligt som då, att bli anklagad för saker som man inte har gjort..

Så tänk er noga för, innan ni skriver på papper..Även om det är inom familjen..
  • solskina

min plastpappa utnyttjade mig sexuellt och min mamma valde att blunda.
    Ålder 10-14 år höll det på.

Jag har kontakt med min mamma idag, flera gånger i veckan. Jag har insätt med 5 års terapi att hon var sjuk och arkoholist. Hon mår betydligt bättre nu.
    Men hon anser fortfarande att jag ljuger om vad som hänt.
    Men han blev fällt för det han gjort. Och hon utvärderad som konstig av psykologerna då. Bevisen mot han var för stora.

• guppyn

ok, på så vis. Starkt av dig att ha fortsatt kontakt.

• Clobberella

Sagt "det där kan väl inte du", "vill de verkligen umgås med dig" och liknande saker under större delen av min uppväxt. Och just det "hur kunde du komma in på den utbildningen, är inte det svårt?"

Inget fruktansvärt egentligen kanske, bara väldigt dåligt föräldraskap.

Svar på tråden Vad är det värsta din förälder eller föräldrar gjort emot dig?