Tvättmedelsfläckar
Min tvätt får tvättmedelsfläckar!!!
Mest den mörka tvätten, jag får tvätta om hela tiden.
Vad kan det vara för fel??
Min tvätt får tvättmedelsfläckar!!!
Mest den mörka tvätten, jag får tvätta om hela tiden.
Vad kan det vara för fel??
Maskinen sköljer förmodligen inte ordentligt.
Prova att se om filtret behöver rengöras. Eller prova att ta mindre tvätt i och se om det hjälper.
vad är det för filter var sitter de?
Men alltså när min förra maskin började bete sig så där, så visade det sig att den sjöng på sista refrängen...den sköljde helt enkelt dåligt för att den var kass.
Gullig du är som svarar!!! Hmm jag ska kolla om jag hittar ett sånt där filter....
Om det är så att maskinen håller på att ge sig så ska jag köpa TVÅ nya .-)
Jag brukar få det också trots att jag har extra sköljvatten knappen intryck. Hatar vår tvättmaskin. Köp inte en Elektro Helios vad ni än gör. Förstår inte varför maskinerna nuförtiden ska vara så snålspolande att de inte fungerar. Det är bara 40 graderstvätten som det blir problem med och jag följer tvättmedelsanvisningarna så jag vete sjutton vad som är problemet om det inte beror på att det är för lite vatten.
Vad har du för tvättmedel?
CC 80 skrev 2009-06-21 19:25:21 följande:
jag letar alltid maskin som använder mycket vatten i sköljningarna så har aldrig haft problem med tvättmedelsfläckar, köper inte "billigt skit" heller utan vill ha något som funkar som även funkar att reparera. sen finns det säler massor billiga maskiner som är bra men jag vill inte chansa
suck...
Just nu är jag inne på dagens 5:e maskin tvätt så nog är det tröttsamt om man måste tvätta om...
I dag verkar det gå bättre men ska be mannen att rensa filtret - hittade en lucka men fick inte upp den så jag väntar på honom. Har gjort rent där man doserar tvättmedlet också.
Jag kör med lite olika tvättmedel. Brukar köpa jättestora paket i affärer med utländska varor i.