• Carisma95

Någon som glömt lösenordet till sitt hotmail-konto?

Jag har alltid haft automatinloggning. Plötsligt var det "borttaget" och jag har testat ett par olika lösenord som jag alltid har (på olika sajter). Inget funkar...
    När man klickar på "glömt lösenord" så står det ju att man ska återställa lösenordet, men sen tolkar jag som att det mailet skickas till hotmail-adressen. Hur ska jag kunna läsa det mailet om jag inte kan logga in..?

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Svar på tråden Någon som glömt lösenordet till sitt hotmail-konto?
  • Frk Svår

Du kan återskapa lösenordet genom att besvara "den hemliga frågan" också. När du skapade kontot fick du besvara en fråga, så det gäller ju att komma ihåg svaret Man kan även ange en reservadress och har du gjort det så kommer återställningsmailet till den mailadressen

• Carisma95
    Frk Svår skrev 2009-06-21 18:03:24 följande:
    Du kan återskapa lösenordet genom att besvara "den hemliga frågan" också. När du skapade kontot fick du besvara en fråga, så det gäller ju att komma ihåg svaret Man kan även ange en reservadress och har du gjort det så kommer återställningsmailet till den mailadressen
    Svaret på frågan har jag nog glömt för lääääängesen (typ 12 år sen eller nåt). Vad gäller reservadress, är det inget man måste fylla i från början? Det kan man väl inte fylla i nu...?
  • TheMother

Får du inte upp kontrollfrågor när du klickar i "glömt lösenord"? Jag vill minnas att jag angav såna när jag skapade mitt för många år sedan. Eller om jag angav nån annan mailadress kanske. Nu blev jag osäker.

• Frk Svår
    Carisma95 skrev 2009-06-21 18:04:44 följande:
    Svaret på frågan har jag nog glömt för lääääängesen (typ 12 år sen eller nåt). Vad gäller reservadress, är det inget man måste fylla i från början? Det kan man väl inte fylla i nu...?
    Reservadressen fyllde du isf i när du skapade kontot, ja
  • TheMother

oj, vad seg jag var med mitt svar, du hade ju redan fått ett svar OCH hunnit svara

• Carisma95
    TheMother skrev 2009-06-21 18:05:18 följande:
    Får du inte upp kontrollfrågor när du klickar i "glömt lösenord"? Jag vill minnas att jag angav såna när jag skapade mitt för många år sedan. Eller om jag angav nån annan mailadress kanske. Nu blev jag osäker.
    Jag fick välja på kontrollfråga eller återställa lösenordet.
    Svaret på kontrollfrågan har jag som sagt glömt, så jag valde återställ lösenord, men det hjälper ju inte om det skickas till mitt "stängda" hotmail-konto...
  • Frk Svår

Jag tror att det står vilken mailadress mailet skickas till. Gjorde det inte det?

• c0ol
    Carisma95 skrev 2009-06-21 18:08:27 följande:
    Jag fick välja på kontrollfråga eller återställa lösenordet. Svaret på kontrollfrågan har jag som sagt glömt, så jag valde återställ lösenord, men det hjälper ju inte om det skickas till mitt "stängda" hotmail-konto...
    Nej har man inte registrerat en reservadress, eller om man glömt bort frågan så blir det jobbigt, kontakta microsoft så kan dom kanske hjälpa dig men du får svara på en del frågor.
  • Carisma95
    c0ol skrev 2009-06-21 19:20:14 följande:
    Nej har man inte registrerat en reservadress, eller om man glömt bort frågan så blir det jobbigt, kontakta microsoft så kan dom kanske hjälpa dig men du får svara på en del frågor.
    Var kontaktar jag microsoft då? Har letat support/kontakt mailadress men hittar ingen.
  • Nicke
    Carisma95 skrev 2009-06-21 19:41:43 följande:
    Var kontaktar jag microsoft då? Har letat support/kontakt mailadress men hittar ingen.
    Fyll i detta formulär med så mycket information du kan:
    support.live.com/eform.aspx&ct=eformcs
  • Ninnan60

jag har glömt mitt lösenord!

tacksam om jag får igen det
    tack på förhand

• paret

Skapa en ny epostadress och be microsoft skicka den tillfälliga koden dit.
    Så gjorde vi när vår msn blev hackad, hotmail och msn hade samma lösenord.
    Följ bara instruktionerna 

Svar på tråden Någon som glömt lösenordet till sitt hotmail-konto?