• Anonym

"Iranier på dejtingsida"

Jag har inte mycket kunskap om olika religiioner och kulturer, traditioner.

Jag vet inte om personen är muslim eller annat.

Jag vill lära känna mer- av olika anledningar. Vi verkar ha en del gemensamt. Men, vågar jag lita på att han vill något seriöst...om vi nu skulle träffas och ev tycka om varann? Jag har träffat killar förr på så vis- oftast en dejt/fika och inget mer, men...inte någon som kommit från annat land, eller som ev är muslim.

Hur skulle ni göra..?

Jag har ännu inte bestämt något- och utgår från att han är seriös. Själv är jag Svensk utan religion.

• Svar på tråden "Iranier på dejtingsida"
  • Anonym (från Iran)

Jag är från Iran , det är klart att det finns goda och elaka människor överallt, oavsett religionen. men jag känner inte honom. jag kan bara säga så att vi Iranier inte är så troende eller religiösa, du ska veta det om du är orolig för det.

• Anonym

Anonym (från Iran) skrev 2009-06-21 21:16:40 följande:

Jag är från Iran , det är klart att det finns goda och elaka människor överallt, oavsett religionen. men jag känner inte honom. jag kan bara säga så att vi Iranier inte är så troende eller religiösa, du ska veta det om du är orolig för det.
    Tack för svar!

Ja, det finns "dåliga" personer inom många olika religioner, kulturer osv osv.

Jag är orolig för allt och inget. Det beror delvis på att "man läst mycket skit"- och jag har inte kunnat urskilja mellan vilka länder, religioner och bakgrund de har, som ex.vis har trackasserat (felstavat?) svenskor...osv.

Det enda sätt jag kommit "nära" är en klasskompis som har en Iransk pappa och Svensk mamma...och en "jobbkompis" (jag var på praktik på ett företag i 4 veckor) var gift med en Iransk man- hon sa vid några tillfällen att han var "som en svensk".
  • Anonym (från Iran)

Jo, vännen jag förstår att du är orolig , speciellt när man hör ,tittar på allt hemska saker som kommer från mellanösten.
    Vet du nånting omhans familj och vänner? jag känner många svenskar som är gifta med iranier.Hoppas att det blir bra för er också.

• Anonym

Anonym (från Iran) skrev 2009-06-21 21:30:34 följande:

Jo, vännen jag förstår att du är orolig , speciellt när man hör ,tittar på allt hemska saker som kommer från mellanösten. Vet du nånting omhans familj och vänner? jag känner många svenskar som är gifta med iranier.Hoppas att det blir bra för er också.
    Jag vet väldigt lite om denne man. Änsålänge. Ex.vis: Han har bott i Sverige i 26 år, han är 42 år. Jag hoppas på att få veta mer- men, jag vet inte hurpass nyfiken han är när det gäller mig.

Mellanöstern- om man nu kan säga generellt- hoppas jag ska ha mycket positivt och intressant att ge. Jag kommer fråga honom en del om mycket om Iran, hans ev tro, kultur, hans familj osv. Ändå delvis som om han vore en Svensk...alla har vi olika historia.
  • Anonym (Intresse?)

Dejtar kvinnorna/tjejerna svenskar händer det? Eller är intresset ganska lågt 

• Anonym (Intresse?)
    Anonym (från Iran) skrev 2009-06-21 21:30:34 följande:

jag känner många svenskar som är med iranier.Hoppas att det blir bra för er också.

Så det hänger en del kvinnor på dejtingsidor är det några som lyckas fånga svenskar
  • Anonym (Intresse?)

Hur vanligt är det att kvinnorna dejtar svenskar?

• Anonym (Lågt)
    Anonym (Intresse?) skrev 2018-05-09 19:18:10 följande:

Dejtar kvinnorna/tjejerna svenskar händer det? Eller är intresset ganska lågt 

Intresset är väldigt lågt det är minimalt 
  • Anonym (Ronny Ronnysson)
    Anonym (Intresse?) skrev 2018-08-16 17:05:15 följande:

Det förekommer inte. Det händer aldrig. 0 procent.
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Ronny Ronnysson) skrev 2021-12-28 02:46:56 följande:
    Det förekommer inte. Det händer aldrig. 0 procent.
    Det är korrekt det händer aldrig 
  • Anonym (Korrekt)
    Anonym (Intresse?) skrev 2018-08-16 17:05:15 följande:

Det händer inte. Det finns inget intresse 
  • Anonym (Racist much?)

Vad är det som gör att du undrar det? Varför skulle du undra om han verkligen är seriös? Varför skulle du utgå från att han ÄR seriös? För att han kommer från ett annat land....?

Svar på tråden "Iranier på dejtingsida"