• xxmeyaxx

Teorier om Astrid Lindgrens figurer.

Har ni aldrig tänkt på det där - vad gömmer sig bakom dessa personer som finns med i Astrid Lindgrens böcker? Varför är Pippi som hon är? Varför är Lina så giftaslysten på Alfred? Varför har Madickens mamma så ofta huvudvärk?

Teorier, någon?

Personligen tror jag att Alfred har doppat lite i grytan hos Lina.
    Och springer utav bara fan nu när hon vill gifta sig.

« Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden Teorier om Astrid Lindgrens figurer.
  • dendertina
    xxmeyaxx skrev 2009-06-21 22:07:02 följande:
    Har ni aldrig tänkt på det där - vad gömmer sig bakom dessa personer som finns med i Astrid Lindgrens böcker? Varför är Pippi som hon är? Varför är Lina så giftaslysten på Alfred? Varför har Madickens mamma så ofta huvudvärk? Teorier, någon? Personligen tror jag att Alfred har doppat lite i grytan hos Lina. Och springer utav bara fan nu när hon vill gifta sig.
    Madickens mamma vill inte ligga. Det är ju hur genomskinligt som helst.
    Att Kling och Klang är smyghomosar syns också lång väg, vilka andra män cyklar tandemcykel och har vita handskar?! OCH fyller i varandras meningar...
  • xxmeyaxx

Så Madickens mamma tjatar om det hela tiden, för att inte få det att verka bara vid kvällstid?

Bra teori om Kling och Klang

• dendertina
    xxmeyaxx skrev 2009-06-21 22:13:28 följande:
    Så Madickens mamma tjatar om det hela tiden, för att inte få det att verka bara vid kvällstid? Bra teori om Kling och Klang
    Nej nej Madickens pappa vill ju doppa hela tiden (märker man ju genom blickarna!!) det är därför hon tjater om det.
    Tydligt är ju även att Pippi-Annika är förstörd i psyket, inga normala barn är så petiga och renliga som hon. Tvångssyndrom var det där ja...
    Barnen på Bråkmakargatan är ju rent perversa dessutom, Jonas och Mia tvingar Lotta till doktorslekar hej vilt. USCH!!
  • xxmeyaxx

Ja, med den mamman som Tommy och Annika har så

Doktorslekar

• Tutilure

Haha, det där har jag aldrig tänkt på.
    Det enda jag har konstaterat är att Emil solklart har ADHD, samma med Emils pappa.
    Noll impulskontroll där.

♥ Minou, vår älskade ängel ♥
  • lokisse
    xxmeyaxx skrev 2009-06-21 22:41:23 följande:
    Ja, med den mamman som Tommy och Annika har så Doktorslekar
    här själ vi ider ser jag

jag tror att alfred har doppat helt klart han sjunger ju om det till och med vila hos en flicka och hela kitet.

jag gissar att stinas mamma är prostituerad där hemma pa deras gata i stan...
    snorkrakornas barn heter snorungar
  • xxmeyaxx
    lokisse skrev 2009-06-21 22:46:10 följande:
    här själ vi ider ser jag jag tror att alfred har doppat helt klart han sjunger ju om det till och med vila hos en flicka och hela kitet.jag gissar att stinas mamma är prostituerad där hemma pa deras gata i stan...
    Frågan är om det där historien med kvinnan på gatan i stan, som sålde trollungar för 25 öre styck är sanning Det var kanske därför som Stina kom till Saltkråkan. Söderman kanske inte är morfar.. *host*
  • lokisse
    xxmeyaxx skrev 2009-06-21 22:53:36 följande:
    Frågan är om det där historien med kvinnan på gatan i stan, som sålde trollungar för 25 öre styck är sanning Det var kanske därför som Stina kom till Saltkråkan. Söderman kanske inte är morfar.. *host*
    ha ha ha ja precis!!
  • xxmeyaxx

Westerman är sur för att han inte fått sig ett ligg..

• ThisIsMe

Nils Karlsson Pyssling och hans polare Bertil är så homosexuella det bara går att bli.

• xxmeyaxx
    ThisIsMe skrev 2009-06-21 22:56:08 följande:
    Nils Karlsson Pyssling och hans polare Bertil är så homosexuella det bara går att bli.
    Och Nils Karlsson Pyssling måste ha bytt kön eller något.
    Jag vet inte än idag om h*n är en kille eller tjej. Namnet avslöjar visserligen lite. Men h*n ser ju ut som en tjej.
  • Alemonia

Att Alfred och Lina "rumlar runt i höet" är ju rätt uppenbart.

Tyvärr har jag lite dålig idétorka/minne just nu så jag får återkomma om övriga.

• regnbågspappan

saltkråkan e det Lindgren????

• lokisse
    regnbågspappan skrev 2009-06-22 17:17:03 följande:
    saltkråkan e det Lindgren????
    klart det är!!! *chokad*
  • xxmeyaxx

Anton Svensson sysslar med barnarbete. Skickar in sin son i snickarboden för att fixa små dockor till honom som han kan sälja på aktion

• Pomea

Nån mer än jag som anat sexuell spänningmellan Madicken och Madickens pappa?

• xxmeyaxx

Haha, nu måste jag titta på det bara för att

Svar på tråden Teorier om Astrid Lindgrens figurer.