Foglossning EFTER förlossningen, vad har ni för erfarenhet?
Hej, min dotter är nu 3 månader och hon förlöstes med akut kejsarsnitt. Jag har foglossning och ischias fortfarande EFTER min förlossning. För tillfället är foglossningen i svanken värst. Men ischiasen är för djävlig när den kommer starkare. Jag hade foglossning i svanken under mitten av graviditeten men sen försvann den och nu har den alltså kommit tillbaka. Någon som vet varför det är så? Har det med amning att göra? Kommer foglossningen kanske att sluta när jag slutar amma?
Undrar också hur länge foglossningen höll i sig för andra drabbade?
Vad gjorde ni åt saken? Hur blev ni hjälpta? Har beckenbottenträning hjälpt vid foglossning?
Foglossningen känns starkare när jag promenerat vilket är dumt för när man har ischias ska man röra sig... Det är verkligen jättejobbigt att ha så ont i rygg med alla lyft av dottern som krävs.
Foglossningen och ischiasen går hand i hand för mig. Jag har ätit Diklofenak vid otaliga tillfällen efter förlossningen framförallt för ischiasen. Fick magkatarr och blödningar av tablettformen men stolpiller har fungerat bättre även fast jag känner mig dålig i magen nu efter 8 dagar med Diklofenaken och har idag slutat med att ta smärtstillande och lider rätt friskt idag även fast det känns bättre än på länge. Får akupunktur mot ischiasen och den hjälper efter några behandlingar men sen kommer ischiasen tillbaka.
Det är verkligen ett helvete och ta mig tusan värre än min förslossning med en latensfas på 3 dygn! Då kanske ni förstår hur plågsamt det här är... Så snälla hjälp! Tips, råd, erfarenheter!!!???
Tack