• Em00

Nageltrång

Alltså, jag har fått ett nageltrång som
    får mig att vilja hugga av stortån.
    Jag tänker försöka få under lite bomull
    under nageln, där den växt ner...
    Eller nja, lite överdrift, men ont gör det =)

Problemet, jag vet inte HUR jag ska få under tussen,
    jag skulle behöva 3 händer!

Så, finns det nån vänlig själ som kan förklara hur jag ska lyckas? =P

• Svar på tråden Nageltrång
  • I have a kid

nu ska första hjälparen Hanna hjälpa dig :=)

Innan du börjar behandla nageltrånget så sätt dig å stoppa foten i ett varmt fotbad för att mjuka upp nageln. Därefter kan du

försiktigt fila lite på den bit av nageln som trycker mot huden så att den bli mindre vass
    badda med vatten - upprepa flera gånger om dagen

om det är möjligt, peta in en liten bit bomulls- eller gasvävskompress, fuktad med vatten, under nagelkanten för att lätta på trycket.

lägg ett förband av kompress och självhäftande gasbinda runt tån för att skydda tån när du går.

och nu inför natten
    När du ska sova kan du peta in en liten bit kompress under nageln och lägga en kompress fuktad med vatten ovanpå. För att kompressen ska sitta kvar så dra på en strumpa på foten och sov med den.

• Em00

Haha, tack, jag har kollat runt på google
    om hur jag ska göra... men det står inte hur jag lyckas få under tussen utan att dö av smärta =O =P

för nageln har verkligen växt ner en bit =/

• NoMercy

Jag skulle ta en kompress med alsolsprit och sen lite plast ovanpå så det håller sig blött..men vad vet jag...är bättre på skallskador

• Em00

hahahah, alltså... vadå, är det bättre om det är blött?

kompress... går det lika bra med min söta bomullstuss?
    åh shit jag dör.. hahaha!
    och plast... kan man ta plastfolie och binda fast med lite rep eller?

kan dom dela med sig? =P

Jag har inte slutat skratta än, fastdet var 10 minuter sen jag såg videon =P

• NoMercy

Bomull funkar men kompress är troligen vättre. Folie är kanon men jag skulle nog föredra tejp, annars är väl risken du snörper åt så du inte har nån tå imorgon

Em00 skrev 2009-06-22 03:09:14 följande:
    hahahah, alltså... vadå, är det bättre om det är blött?kompress... går det lika bra med min söta bomullstuss? åh shit jag dör.. hahaha! och plast... kan man ta plastfolie och binda fast med lite rep eller? kan dom dela med sig? =

har inte slutat skratta än, fastdet var 10 minuter sen jag såg videon =P
  • Em00

hm... kanske har vi nån kompress liggande i en låda...
    jag ska kika =P
    hahaha, du, som det känns just nu så skulle jag inte sörja
    om tån dött!

• NoMercy

Fast jag kan knocka dig med gummiklubba istället för morfin. Så kan jag vårda dig sen, skallskada du vet

(börjar vi balla ur totalt, men smärtan kanske är avledningbar med lite skratt?)

Em00 skrev 2009-06-22 03:15:28 följande:
    hm... kanske har vi nån kompress liggande i en låda... jag ska kika =Phahaha, du, som det känns just nu så skulle jag inte sörjaom tån dött!
  • Em00

HAHAHa!
    Ja, du får gärna göra det fler gånger om det känns bra
    vid första slaget, eller om första slaget inte tar som det ska xD

hahaha, jag tror det slagit runt, men fan vad kul det är =P

• NoMercy

Sedär, jag kan bota även på FL *wiiii*

Em00 skrev 2009-06-22 03:19:57 följande:
    HAHAHa! Ja, du får gärna göra det fler gånger om det känns bra vid första slaget, eller om första slaget inte tar som det ska xD hahaha, jag tror det slagit runt, men fan vad kul det är =P
  • Em00

Och om jag får åka ambulans sen, kan jag få en såndär nalle då?
    Jag har inte åkt ambulans sen jag var 1 så jag vet inte om jag fått
    nån xD
    vill haaa =P

Svar på tråden Nageltrång