• Karenina72

Ont ovanför naveln!

Imorse när jag vaknade hade jag väldigt ont ca 10 cm ovanför naveln, alltså inte i livmodern (är i v 23). Hade ont när jag andades, rörde mig, stod stilla, ja vad jag än gjorde. Det kändes ömt och där det ömmade var det också hårdare.

Försökte ringa bm men hela mvc var på utbildning ons-fre den här veckan. Vid lunchtid hade det mesta släppt, så jag brydde mig inte om att försöka få tag i någon annan att fråga, men är det någon här som vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Ont ovanför naveln!
  • Karenina72

nej, det känns inte som ligamenten. Det här är en annan typ av smärta.
    Någon mer?

• LiVM

Jag har oxså ont och det dom tror är att livmodern trycker på olika organ i buken men det är inge fara??
    Ring gyn och be dom kolla upp dig,,ont ska det göra när det växer men är man orolig så!!!

• lolloP

hade också ont ovanför naveln och min läkare sa att det var lätt magkatarr, vilket är vanligt under graviditet. Jag mådde väldigt illa, kräktes ofta och hade svårt att äta. Var försiktig med kryddstark och stekt mat och sen gick det över av sig själv. Jag tycker du ska ta kontakt med BM för rådgivning. Lycka till!

• Vi 5

Jag tycker också det låter som magkatarr, jag brukar ha värk och tryck där över när jag har magkatarr. Det blir även ömt. Du kan prova att ta Novalucid som fins receptfritt på apoteket, gravida får äta det.

• Isanna

Så där fick jag för ett par veckor sedan oxå. Så ont att jag kräktes. Var orolig som tusan o pratade med både sjukvårdsupplysningen och bm som båda sa att det var nog inget att bekymmra sig över eftersom det var så högt upp i magen. De trodde att det kunde vara magkatarr och att det skulle gå över. Det gjorde det oxå ganska snabbt, men det var riktigt läskigt. Hoppas att du känner dig bättre och att det inte återkommer.

• Karenina72

Tack allihop för era tips. Det kan stämma med magkatarr, det har blivit alldeles för mycket den senaste tiden. Ska försöka ta det lugnare...

Svar på tråden Ont ovanför naveln!