• sugarsnap

Mer ont i magen av Minifom?

Jag har givit Minifom till min kille på 3 veckor sedan i lördags. Han har inte regelrätt kolik men mycket gaser i magen och stånkar och stönar dygnet runt för att få ut dessa.
    Men jag tycker nästan att han verkar ha mer ont i magen sedan jag började med Minifom, tidigare har skrikperioden varit en stund på kvällen och någon enstaka gång under morgonen. Nu får han sånt magknip att han skriker även på nätterna och dagarna, och nästan efter varje måltid verkar han få ont. Den enda skillnaden mot tidigare är att han fiser mer, men det verkar inte hjälpa mot magknipet som det medför att passera gaserna.

Någon annan som upplevt samma sak med Minifom?

Tänkte jag skulle fortsätta ge till ikväll, om det fortfarande är likadant så slutar jag och ser om det blir bättre.

• Svar på tråden Mer ont i magen av Minifom?
  • teha

Det tar ju ett tag innan minifomen börjar verka fullt ut. Det tog säkert en vecka innan jag märkte av någon skillnad och till början tyckte jag det blev värre. Men sedan vände det och blev mycket bättre, ökade även dosen till 15 droppar efter ett tag för att senare öka ännu mer. Har nog aldrig hört någon som har blivit bättre på enbart 10 droppar, de flesta brukar köra med 20-25 droppar och då hjälper det.

****Filippa född maj-03 och Vilmer född mars-09****
  • Firsttime

Hej

Jag upplever precis samma sak att det verkar bli värre och oftare skrikperioder med Minifom men vet inte om jag ska sluta eller fortsätta. Svårt att veta om gaserna beror på Minifom, Semper droppar, Amningen elelr ersättningen (har testat både Baby semp och NAN). Hur har det gått för dig?

• zaraah

Miniform tar de ett tag innan de verkar, sen finns de ju sempers magdroppar oxå ngt dyrare och inte lika dryga dock.
    På min lille prins funkade miniform kanon å blev värre på sempers, sempers tar upp mot en vecka innan du kan säga att de blir ngn skillnad. Men barn är ju olika :P

Sen trappas ju koliken ofta upp stegviss å är som värst under 8 veckors ålder har ja för mig det va.

Om du inte ammar råder ja dig att köpa en kolik flaska finns på leksaksaffärer dock inte apotek om de inte har ändrats nu de senast. Jätte bra ja märkte skillnad med en gång. Den reglerar luften så att dem små knyten slipper ta hand om det oxå :)

Lycka till

Svar på tråden Mer ont i magen av Minifom?