• Anonym (hjälp...)

Bonusbarn m diagnos. Hjälp, jag orkar inte!

Vad ska jag göra? Bonusbarn med ADHD och autistisk diagnos. Den äldre mer än den yngre.

Jag tycker att både min sambo och hans ex har "förstört" barnen genom att lägga in alla deras ohövliga sätt att vara i diagnoserna. Allt de gör ska bero på sjukdomen.

Det är också som så att även dessa barn blir som de uppfostrats, precis som barn utan diagnoser. Tycker att de (bio-föräldrarna) gömmer sig bakom det hela och inte tar ansvar för att de faktiskt varit urusla på att uppfostra barnen.

Den större har inte gjort annat än varit elak mot den mindre hela hela hela helgen. JAG ORKAR INTE!!! Min sambo är jättetrött på dem, vilket gör att de bråkar alla 3 och sen får jag gå in och lugna ner dem.

TRÖTT TRÖTT TRÖTT på allt j-kla skrik och bråk.

Förlåt, men det är skönt när de åker härifrån. Får deras bio-föräldrar tycka att det är skönt att bli av med dem så borde jag absolut få göra det. Jag har så svårt att ta till mig barnen pga av detta.

Oj så många påhopp det kommer bli, men jag är beredd. Ingen fara, jag står för vad jag skriver.

Är det någon mer som har det såhär? Hur gör ni för att orka?

• Svar på tråden Bonusbarn m diagnos. Hjälp, jag orkar inte!
  • LillaFågelBlå

Jag tycker att det är skönt när bonus åker, och då har hon ingen diagnos... så inte är det fel av dig att tycka så!!

• Anonym (hjälp...)
    LillaFågelBlå skrev 2009-06-22 12:06:49 följande:
    Jag tycker att det är skönt när bonus åker, och då har hon ingen diagnos... så inte är det fel av dig att tycka så!!
    Tack :o)
  • Anonym (Tezz)

Jag förstår vad du menar att vissa föräldrar gömmer sig bakom barnens diagnoser. Så gör min sambo o hans ex också.. Men jag tänker inte göra det med min minsta son som har ADHD med autistiska drag. Som sagt barnen blir som man uppfostrar dom..

Kanske dags för din sambo och inse det..

• Anonym (samma här)

Styvsonen med ADHD åker till sin mamma på tors efter att ha varit här 1,5 vecka, jätteskönt tycker jag och jag har inte dåligt samvete FÖR det.

Kan inte klaga på min sambo, han gör allt för att det skall funka, styvsonens mamma allt för att det INTE skall funka.
    Det är tufft för en själv när man inte kan ta sig an barnet/barnen som man tycker att man bör.

Jag har själv varit på familjerätten för att få tips, man kan gå dit själv. Fick bra tips och råd av en jättebra familjerådgivare. kan det vara något?

• Anonym (hjälp...)

Anonym (samma här) skrev 2009-06-22 13:53:53 följande:

Styvsonen med ADHD åker till sin mamma på tors efter att ha varit här 1,5 vecka, jätteskönt tycker jag och jag har inte dåligt samvete FÖR det. Kan inte klaga på min sambo, han gör allt för att det skall funka, styvsonens mamma allt för att det INTE skall funka. Det är tufft för en själv när man inte kan ta sig an barnet/barnen som man tycker att man bör. Jag har själv varit på familjerätten för att få tips, man kan gå dit själv. Fick bra tips och råd av en jättebra familjerådgivare. kan det vara något?
    Åh... kan man? Det visste inte jag. Då ska jag ta kontakt med dem. Nej det måste bli ngn sorts ordning. Jag orkar inte. Är dessutom gravid och inte länge kvar. Blir så stressad.

Om det visar sig att vårt gemensamma barn har någon sjukdom så vet jag iaf att jag inte kommer gömma mig bakom det. Å inte sambon heller skulle jag tro för vi har ett helt annat förhållande än han å exet hade. Just därför de är ex oxå :o)
  • redneck girl

två med samma diagnos?

• Anonym (hjälp...)

Anonym (Tezz) skrev 2009-06-22 12:37:23 följande:

Jag förstår vad du menar att vissa föräldrar gömmer sig bakom barnens diagnoser. Så gör min sambo o hans ex också.. Men jag tänker inte göra det med min minsta son som har ADHD med autistiska drag. Som sagt barnen blir som man uppfostrar dom..Kanske dags för din sambo och inse det..
    Ja jag säger till honom varje gång han klagar. Det är du å ditt ex som fixat detta, ni måste göra något åt det. Jag kan inte göra så mkt, men jag försöker iaf. I vårt hem ska vi ha helt andra regler än vad de tydligen haft. Vi har en liten på g oxå och den ska inte lära sig detta dåliga beteende.
  • Anonym (hjälp...)

7barns mamman skrev 2009-06-22 14:38:06 följande:

två med samma diagnos?
    Inte helt.

Den mindre har knappt ngt av den autistiska sjukdomen, men hon har ADHD. Fattar inte ens varför hon fått diagnos. Verkar mer som att det "smittat" av sig eller att mamman fått för sig att kolla och "fått" igenom diagnosen på henne...
  • Anonym (Tezz)
    Anonym (hjälp...) skrev 2009-06-22 14:38:16 följande:
    Anonym (Tezz) skrev 2009-06-22 12:37:23 följande: Ja jag säger till honom varje gång han klagar. Det är du å ditt ex som fixat detta, ni måste göra något åt det. Jag kan inte göra så mkt, men jag försöker iaf. I vårt hem ska vi ha helt andra regler än vad de tydligen haft. Vi har en liten på g oxå och den ska inte lära sig detta dåliga beteende.
    Vad svarar han då?
  • Anonym (hjälp...)

Anonym (Tezz) skrev 2009-06-22 14:40:44 följande:

Vad svarar han då?
    Det brukar komma kommentarer som att: Ja men de har ju sjukdomar bla bla bla... efter en stund brukar han ge sig. Jag är stenhård och bryr mig inte vad han tycker om det, han har fel.

Och om vi pratar allmän uppfostran så vet han att han är svindålig på det när det gäller barnen. Helt konstigt, för han vet ju hur det ska vara. De har hamnat i ngn sorts tråk/skrik/gnäll-fälla som han väl hade med sitt ex och barnen och de kommer inte ur den?
Svar på tråden Bonusbarn m diagnos. Hjälp, jag orkar inte!