städschema
Jag skulle behöva ett städschema,alltså vad man ska städa olika veckodagar. Om någon har ett sådant att delge mig ,vore jag tacksam.
Jag skulle behöva ett städschema,alltså vad man ska städa olika veckodagar. Om någon har ett sådant att delge mig ,vore jag tacksam.
Ehm... varför inte göra ett själv? Du vet ju bäst vad som behövs göras
Jag har svårt att ta tag i saker,behöver veta vad jag ska göra och när. Hoppas någon kan hjälpa mig. Alltså jag ser inte själv vad som ska göras.
Hmm.. svårt att göra til lgnn annan:)
Men..
Så här ser det väl ut hemma hos oss..:)
Tvätta/diska. Alla dagar
Tar några turer om dagen och "plockar"
Toan rengörs fler ggr i veckan. Ofta tar jag den om jag ska duscha genom att spraya handfat/toa/badkar och sköljer allt med duschen.
Golvet. Sommartid ser dom för jävlig ut. jag tänker som så att så länge det är städat,tvättat,diskat så skiter jag i golven eftersom vi i stort sett alltid är ute.
Blev inge vidare städschema det här...
:)
Tack för tipsen, fler som har schema för städning?
Jag hajar inte...
Behöver man städa i flera dagar?
Jag måste nog följa tråden o se.....
Jag har svårt att få något gjort,så därför vill jag ha schema för olika dagar. Andra städar nog effektivt på en gång,men jag fungerar inte så.
kan göra ett till dig
måndag - diska - plocka undan- dammsuga
tisdag -diska- plocka undan - damma
onsdag- diska - plocka undan - städa toalett och badrumm
torsdag- diska - plocka undan - puttsa speglar
fredag- diska - plocka undan dammsuga - torka golv
lördag- diska - plocka undan
söndag- diska - plocka undan
Ett rum om dagen är väl ganska bra?
Sen brukar jag dammsuga nästan varje dag med tanke på att vår 2åring gillar riskakor:)
Men framförallt torka av alla ytor och dammsuga på torsdag så är det klart för moppning på fredag:)
Pluttis mamma skrev 2009-06-22 14:21:07 följande:
Pluttis mamma skrev 2009-06-22 14:21:07 följande:
Lite tips:
Måndag: Plocka undan, tömma diskmaskinen, städa köket
Tisdag: Dammtorka, städa toaletten
Onsdag: Dammsuga, plocka undan
Torsdag: Tvätta, hänga tvätt, stryka/mangla
Fredag: Ta ner torr tvätt och vika, plocka undan
Lördag: Dammsuga, torka golv
Söndag: Plocka undan - förbereda inför måndagen tex plocka fram rena arbetskläder, ta fram gympakläder till skolbarnen.
VARJE KVÄLL: Töm diskmaskinen/ställ in smutsig disk - torka arbetsytor och köksbord.
Men mitt städshema är
1, vardagsrummet (allt som behövs göras)
2, köket (allt som behövs göras)
3, hallen (allt som behövs göras)
4, badrummet (allt som behövs göras)
5, sovrummet (allt som behövs göras)
så om man inte orkar städa klart så har man bara ett par rum kvar i morgon i stället för att behöva börja om dagen efter