• Second

bihåleinflammation/tandvärk??

Har så ont i överkäken sedan några dagar tillbaka. Fick en förkylning runt morsdag och har varit jätte täppt i näsan sedan dess. Använder nässpray men försöker hålla nere användandet då jag redan har använt det för mycket. Jag gissar att jag har åkt på bihåleinflammation då det gör ont i överkäken och blir värre när jag böjer mig framåt samt smakar mycket illa i munnen som om det rinner något. Har inte ont på någon specifik tand och det isar inte när jag borstar tänderna eller äter så det borde inte vara tandvärk. Men jag har aldrig haft tandvärk så jag vet inte hur det brukar kännas. Bihåleinflammation har jag däremot haft x flera så jag vet att jag har lätt att få det.

Ni som haft tandvärk hur var det för er? Och ni som fått bihåleinflammation och varit gravida vad fick ni då? Vill helst inte ha någon AB. Hört att endel har prövat rinexin, fungerar det?
    Står inte ut mycket längre nu.

• Svar på tråden bihåleinflammation/tandvärk??
  • thessires

Jag hade exakt så här när jag hade bihåleinflammation för någon månad sedan. Började bli riktigt orolig att jag från att ha haft noll håll i tänderna fått hål i varenda en... Det var som du beskriver ett riktigt tryck mot alla tänderna i överkäken. Aj! Men i takt med att bihåleinflammationen försvann, försvann även "tandvärken". Jag fick dock gå till läkaren och få rinexin och kåvepenin utskrivet, inflammationen ville inte ge med sig utan medicinering.

• Majan78

Hade också bihåleinflammation i våras. Hade jätteont i överkäken och när jag bet ihop tänderna. Ringde sjukvårdsupplysningen när jag minst trodde att jag skulle dö eller nåt... {#lang_emotions_smile}. Fick till svar att när det bara är på en sida gör man sällan nåt förrän det gått upp till tre veckor. Fick tipset om nässpray och alvedon. Det gick över av sig själv inom några dagar.

♥ Go´ungen ska bli storebror! ♥
Svar på tråden bihåleinflammation/tandvärk??