• EmelieW

sockersug - bort

sockersuget vill jag ha bort, men hur?
    jag äter äppelvinäger tabletter som sägs ska ta bort sötsuget till viss del men hur ska jag göra?
    jag sitter vid tvn på kvällen o verkligen känner efter typ e jag sugen på något nja ahhh jag tar något ändå.
    hur ska jag göra för att verkligen ge fasiken i de där xtra som ej behövs.
    vill inte sluta äta vissa maträtter äter inte så mycket utemat mest hemmalagat, men de är just den där glassen kakan godisen eller sådan som ska bort ur mitt liv.
    går långa promenader varje dag men vad hjälper det om jag ändå äter snask då gårjag ju på mig det jag just gick av mig.

tips, eller kanske just du har samma problem? kunde ju försöka hjälpa varandra genom detta.

sockret ska bli mitt X

• Svar på tråden sockersug - bort
  • Pegasus

Hej,
    Jag vet precis vad du går igenom, jag har iochförsig kommit en liten bit längre på min väg mot ett socker fritt liv, men jag tror ändå vi kan vara ett stöd för varandra.
    men som idag har jag haft ett sådant socker sug att jag inte vet vart jag ska ta vägen..

• listo

Ett jättebra sätt att bli av med sockersuget är att se över de övriga kolhydrater man äter.
    Om du t.ex. har för vana att äta vitt bröd, potatis, ris och pasta (inte fullkornsvarianter) så innebär det att du hela tiden underhåller sötsuget...

Byt ut mot smartare kolhydrater t.ex. grovt bröd, fullkornsris och fullkornspasta, så kommer du troligen att märka skillnad på bara någon vecka.

• Mamma 2004

Mitt tips är att sluta helt under några veckor. För mig var det hur jobbigt som helst första veckan, men sedan blir ju suget mindre allt eftersom tiden går, och idag är jag inte närmelsevis lika godis/sötsugen som jag var tidigare, då jag lätt kunde äta godis varje dag. Så som sagt; om du genomlider första tiden helt utan sötsaker (godis, kakor mm mm) så kan jag garantera att du blir kvitt sötbegäret! Lycka till!

Svar på tråden sockersug - bort