• fru edinge

stuvade makaroner..

har så grymt mycket mjölk hemma o e vrålsugen på stuvade makaroner, kan någon receptet på hur jag gör?? och funkar det med ideal makaroner koktid 8 min??

• Svar på tråden stuvade makaroner..
  • mian7373

Ta dubbelt så mycket mjölk som makaroner och koka upp mjölken. Häll i makaronerna, salt och peppar och en smörklick. Koka upp under omrörning och låt puttra i knappt 15 minuter eller tills det kokat ihop ordentligt. KOm ihåg att röra i botten då och då så det inte fastnar. Jättegott...

• LilaRos

står inte reseptet på mackaron packetet? Vad jag vet så funkar det bara att stuva gammaldags mackaroner.
    Till vanliga mackaroner får man göra en stuvning och blanda med mackaronerna när mackaronerna är färdigkockta.

• fru edinge

har inte kvar paketet.. och jag har ej snabb makaroner utan den andre förp. mellan snabb o gammel.. fast på det första receptet står det makaroner med koktid 8 min, o de vet jag att mina makaroner oxå har.. får kanske ringa o fråga kungsörnen??

• mian7373

Jag kör oftast med gammaldags idealmakaroner men det går med vanliga 8-minuters också. Annars kan man göra som VitaBlomman skriver att stuvar i efterhand.

• LilaRos

fru edinge skrev 2009-06-22 14:15:12 följande:

har inte kvar paketet.. och jag har ej snabb makaroner utan den andre förp. mellan snabb o gammel.. fast på det första receptet står det makaroner med koktid 8 min, o de vet jag att mina makaroner oxå har.. får kanske ringa o fråga kungsörnen??
    mina är gammaldags ideal från kungsörnen och koktif 7-8 min
    då är det de första receptet som är på googel bra
  • Samsmamma

mmm vad ni gör mig sugen på stuvade makaroner!! :D

Håller med om att det blir bäst med idealmakaroner men det funkar bra med vanliga också (inte snabb)

• Fridayyy
    LilaRos skrev 2009-06-22 14:11:21 följande:
    står inte reseptet på mackaron packetet? Vad jag vet så funkar det bara att stuva gammaldags mackaroner.Till vanliga mackaroner får man göra en stuvning och blanda med mackaronerna när mackaronerna är färdigkockta.
    Klart det går stuva alla makaroner, snabbmakaroner hinner kanske inte bli så bra innan de är färdiga.
  • MBert

Men detta skrev vi ju om för bara någon dag sedan under rubriken mjölkkokta makaroner. Gå tillbaka i tråden och kolla.

• LilaRos
    Fridayyy skrev 2009-06-25 22:08:11 följande:
    Klart det går stuva alla makaroner, snabbmakaroner hinner kanske inte bli så bra innan de är färdiga.
    Vill man ja goda stuvade mackaroner så går det ju inte
  • Mistys Daisy
    Hera78 skrev 2009-06-22 14:08:19 följande:
    lmgtfy.com/
    Haha, hur bar du dig åt att göra så?
    Klockren!!
  • Mistys Daisy
    Mistys Daisy skrev 2009-06-26 09:52:30 följande:
    Haha, hur bar du dig åt att göra så?Klockren!!
    okej..läste inte färdigt....sorry!
  • straw2008

Det är det godaste jag VET!

Jag brukar koka mkt längre än 8 min... kanske tar jag för mkt mjölk då, brukar ta ett halvt paket typ.

Brukar knapersteka ett paket bacon o strö över, godare än operakällaren :O)

Svar på tråden stuvade makaroner..