• heartgirl

toasits på toan?? bra eller??

Någon som har toasits till toaletten?? dottern har suttit på pottan till o från men nu vill hon sitta på toaletten...är en lös sits bra eller kasar den? har sett att ica har..
    Någon som har testat??

jag är nu höggravid(ofs inte så länge till) men det är ganska tungt att lyfta henne o hålla o torka o allt ni vet... o så är toarummet 1,5m2 så det hade vart smidigare att ha sits o slippa pottan stående....

• Svar på tråden toasits på toan?? bra eller??
  • bambigirl

Vi köpte en, men den har aldrig blivit använd. Pojken som aldrig kissat på pottan klarade av att sitta på toaletten. Nu kissar han bara men han sätter sig längs bak på toan. Dessutom klättrar han upp/ner själv. Ser livsfarligt ut, men än har han inte ramlat i...

• Avelyn

Vi har en toalettsits från Babybjörn till dottern. Dyra att köpa nya, men vi köpte vår begagnad. De går att justera så det inte blir glipa någonstans. Jättebra. En enda nackdel. Dottern är övertygad om att det inte går att kissa utan den. Problem när vi åker bort och inte har den med oss.

• 3 barns mor

hur gammal är hon. dottern sitter på toan utan toasits och hon blir 3 i oktober

• Cynric

Min son är 11 månade och bajar på toa utan sån sits. Ska dock köpa en eftersom jag måste hålla i han nu*jobbbigt*

• heartgirl

gtr.....
    hur klarar hon o sitta där själv? min tjej skulle ramla ner om jag släppte henne...hon blir 3 år 28 aug...

• Loren

Vi hade en Babybjörn till vår kille, det var jättebra - han kunde sitta mycket bättre själv då. han använde aldrig potta.

• Maalan

Min tjej har en sån men använder den inte så ofta.. hon hoppar upp på toan och håller i sig själv. Hon är 3 år och 4 mån.

• Min familj

Vi har en babybjörn och den fungerar bra, men han (3 år) står helst och kissar och vill helst bajsa utan den. Så den står bara där och samlar damm

Men annars är den suverän då den inte glider runt.

Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • lahja1

köpte en familyseat med en liten ring som sitter fast mellan locket ock normala ringen. helt suverän!!Inga lösa grejer man ska ha ståendes eller liggandes i ett litet badrum

• lahja1

ps när jag hittade våran så fanns det inte så här många ställen att köpa på så den verkar ha blivit lite populär iallafall

• bambigirl
    heartgirl skrev 2009-06-22 21:00:09 följande:
    gtr..... hur klarar hon o sitta där själv? min tjej skulle ramla ner om jag släppte henne...hon blir 3 år 28 aug...
    Min son har suttit själv sen han var 2,5. Har du provat att visa henne antingen hur hon ska hålla i sig eller att sätter sig lite på bakkanten av toaletten?
  • lillamye

vår tjej på 3år kan sitta utan toaring sj hon med,

men vi har en kombinerad sits alltså 2storlekar på hålet

1för oss vuxna och 1 mindre för små barn

• jelena2

Vi har haft en Babybjörn som varit flitigt använd tills tjejerna helt enkelt bestämde sig för att de inte behövde den längre. De slutade med den i våras och var då lite över tre år.

• sjalkram

Vi har sits på toan och båda barnen började att sitta på toa direkt. De blev blöjfria snabbt (Hon 1 172 och han 2 1/2) när de väl visat intresse och det funkade enkelt och smidigt med sitsen. Vi har en potta i bilen och en i trädgården då barnen inte vill kissa/bajsa i det fria ännu. "Resepottorna" har gjort att de är blöjfria även när vi är på utflykt. I början hade jag med sitsen också när vi var bortbjudna men det behövs inte längre. Rekommenderar sits varmt.

Svar på tråden toasits på toan?? bra eller??