• Yezzica

    TIPS!!!Blonda slingor på brunt hår!!!

    Hej behöver hjälp hur jag skall färga mitt hår!!
    Jag har mörkt brunt med lite ljusbruna slingor i. Håret är rätt utvättat nu+ mycket utväxt.
    Vill ha ljusare hår och vill ha blonda slingor i.
    En vän till mig som är gammal frisör sa till mig att dra ut slingor i hettan och sen blonda håret längst ut först och sedan ta bptten sist. Skölja ut(inte ta bort hettan) och se hur resultatet blev och sen göra om det, ifall det inte blev bra.

    Jag vill ha lite mer tips av er som är frisörer eller själva gjort det!!
    Vilken färg som är bra och hur ni gick tillväga!!!!

  • Svar på tråden TIPS!!!Blonda slingor på brunt hår!!!
  • Imperialiss

    Kan nog stämma bra det där med att bleka utväxten/längst mot hårbotten sist då det både brukar vara ljusare och dra åt sig mer färg..

    Jag har mörkbrunt hår o började slinga det ljusare för nån månad sedan. Har gjort slingor i tre omgångar hittills och det har blivit bra varje gång.
    Fast jag har så långt hår att hätta nästintill är omöjligt att använda. Det trasslar något så fruktansvärt. Sen har jag velat ha både tunna o lite bredare slingor och då funkar ju inte hätta heller.

    Jag gjorde iaf egna folieslingor. Delade upp håret i benor längs med huvudet, zick-zackade fram de slingor jag ville bleka och sen på med blekning som jag paketterade in i förklippta foliebitar.
    Det viktigaste om man gör så är att ta "ojämnt" med slingor så man inte får blonda slingor ovanpå varandra, då ser håret lite väl randigt ut (beroende på hur ljust man nu ska ha det). Och det ska ju bli jämnt o fint ist för zebrafärgat.

    Funkade jättebra för mig iallafall. Men kan tänka mig att hätta är lite enklare att använda om det nu funkar med håret man har

  • Romeo o Rasmus mamma

    jag har jätte mörkt hår, men gjort slingor nu hos frisör, jag gör det varje sommar, mina slingor blir som guldiga, då ja har mörkt hår.men är faktiskt jätte snyggt...lite olika nyanser av det...ett tips är att ej göra det själv, de har ja gjort ett antal gånger, men de blir betydligt bättre om du går till en frisör....

  • First baby

    jag gick till swedish academic hair school och fick guldiga slingor av frisör elever, billigt och skonsamma produkter. Gör det ej själv!


    ♥♥♥♥♥♥
Svar på tråden TIPS!!!Blonda slingor på brunt hår!!!