• FinastE2010

Inte använda deo med alkohol/aluminium när man är gravid?

Som frågan lyder.. Eller gäller det vid bara amning?

Hur är det med parfym då?

Jag som är i vecka 8 och har använt både deo och parfym som innehåller det. :/

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Inte använda deo med alkohol/aluminium när man är gravid?
  • socute

Hej! Jag är också i vecka 8. HAr inte hört något om det?? Det är vell efter graviditeten när man håller sitt nya barn tätt man ska tänk på att inte ha starka dofter på sig?

• Yollis

man ska väll egentligen alltid undvika deo med metall i, aluminium alltså, det går ju inte ur kroppen vad jag vet...{#lang_emotions_undecided}

♥ Tuva 2006 ♥ BF 14/11 - 09 ♥
  • milli79
    Yollis skrev 2009-06-22 21:54:15 följande:
    man ska väll egentligen alltid undvika deo med metall i, aluminium alltså, det går ju inte ur kroppen vad jag vet...
    Precis det lagras & kan enligt forskning ge alzimers (hur det nu stavas) längre fram.
  • Yollis
    milli79 skrev 2009-06-22 21:57:42 följande:
    Precis det lagras & kan enligt forskning ge alzimers (hur det nu stavas) längre fram.
    naaajs...jag använder iofs inte aluminium-deo, så jag borde ju inte oroa mig över det...
    ♥ Tuva 2006 ♥ BF 14/11 - 09 ♥
  • FinastE2010

Okej, det lät ju inge bra.. Men bör man oroa sig? Tänker ju inte fortsätta använda den nu iaf.. Men om man kan bli dement av det, varför tillsätter dom sådan skit i den då?

• milli79
    FinastE2010 skrev 2009-06-22 22:01:44 följande:
    Okej, det lät ju inge bra.. Men bör man oroa sig? Tänker ju inte fortsätta använda den nu iaf.. Men om man kan bli dement av det, varför tillsätter dom sådan skit i den då?
    Tycker inte man ska oroa sig, de flesta har ju använt deo med aluminium. Kommer ju ny forskning hela tiden. Men jag tycker att när man väl vet hur olika ämnen påverkar oss så är det lätt att ta ställning till om man vill fortsätta med de produkter som har en massa kemikaliker osv i sig. Jag köper det mesta i hälsokosten men även där får man kolla så att det inte finns t.ex parabener osv i.

De hade ju t.om upp på nyhetesmorgon ang hur parabener påverkar oss/hormonsystemet. Är själv inte så insatt men som sagt väljer jag märken utan massa konstigheter i. Använder en del av weledas produketer som är helt fria från kemikaliker/skadliga ämnen. Har även köpt deras babyprodukter.

Rosenserien samt Dr hauscka är oxå bra märken.
Svar på tråden Inte använda deo med alkohol/aluminium när man är gravid?