Tidigare nöjd 6-veckors bebis som nu bara skriker
Min lilla kille blir 6 veckor i morgon och pga strul med amningen har jag sedan 2 veckor endast gett honom ersättning (Semper). Han har varit mkt nöjd och glad på det och sovit bra nattetid och även ca 1,5 timme x 3 i barnvagn under dagtid. Pga rädsla för att han ska få ont i magen har vi även gett honom Minifom 20 dr i förebyggande syfte och han har fått ersättningen i Dr Browns-flaska.
Nu de senaste 3 dagarna har han varit missnöjd mellan målen och endast sovit 10-15 minuter i stöten i vagnen, sedan måste vi ut och köra vagnen för att han ska sova en snutt till. Han sover dock fortfarande bra nattetid. Under dagtid upplever vi att det är något som "stör" honom och som gör att han blir missnöjd. Från att tidigare varit helnöjd i bilen, börjar han nu gråta så fort bilen står stilla.
På kvällarna kring 20.00 då han brukar få ersättning börjar han gråta vid flaskan och därefter otröstligt gallskrika. Han skriker konstant och går inte att lugna.
Han är mkt svår att få att rapa, vilket tidigare inte har varit något större problem.
Vad ska jag göra? Byta ersättning?