• chemistry

Inget vatten på jobbet...

Sitter här på jobbet sen en halvtimme tillbaka och funderar...
    Igår vid lunchtid stängdes vattnet av här på jobbet. Utan förvarning. Därmed kunde man inte gå på toa på hela eftermiddagen (eller ja, flera gick ändå så nu är de lite grisiga...).
    Fick besked att skadan skulle vara fixad igår under kvällen. Men nu idag är det fortfarande inte fixat. Vi har inte hört något.
    Är det någon som vet om man verkligen måste jobba under dessa förutsättningar? Vågar ju inte äta eller dricka nåt med risk för att man ska behöva gå på toa.
    Nån som vet vad som gäller?

• Svar på tråden Inget vatten på jobbet...
  • Slöjan

Prata med din chef.... han/hon bör ju kunna skynda på reparationen....?

• chemistry

Tyvärr inte, det är en vattenläcka i hela kvarteret så det är inte bara vår byggnad.

• Kinya

Om de inte kan erbjuda en toalett i ersättning så bör ni väl få åka hem kan jag tycka. Man måste få gå på toaletten.

• FruMähler

hahah, då skulle du varit med när vi var utan vatten på ett älderboende å det gick
    magsjuka!..undra om vi hade rätt att gå hem då

• Kinya

Äldreboende är väl en helt annan sak. Men på TS lät det som ett jobb utan människor som var beroende av dem... ´

Jobbar man på kontor så går inte världen under om man går hem en eftermiddag pga att det inte finns någon toalett...

• chemistry

Oj då, det lät illa med äldreboendet. Fy vad hemskt!

Nä, vi är en produktionsanläggning med kontor också. All produktion går just nu åt pipan då den är vattenberoende.
    Själv sitter jag delvis på kontor.
    Det är bara så dåligt att inte få besked.
    Samtidigt tänker jag att det måste finnas många av oss ca 100 st som behöver göra mer än bara kissa. Plus om man är tjej o har mens? Att inte kunna tvätta sig ens...
    Känns inte helt rätt att behöva sitta på jobbet tycker jag.

• Slöjan
    chemistry skrev 2009-06-23 08:37:19 följande:
    Oj då, det lät illa med äldreboendet. Fy vad hemskt!Nä, vi är en produktionsanläggning med kontor också. All produktion går just nu åt pipan då den är vattenberoende.Själv sitter jag delvis på kontor. Det är bara så dåligt att inte få besked. Samtidigt tänker jag att det måste finnas många av oss ca 100 st som behöver göra mer än bara kissa. Plus om man är tjej o har mens? Att inte kunna tvätta sig ens...Känns inte helt rätt att behöva sitta på jobbet tycker jag.
    Som sagt.. jag säger igen: prata med din chef om det finns några alternativ....
  • isprinsessen

Hadde det skjedd på min jobb, hadde jeg tatt semester til det avr tilbaks, jeg er gravid og må på toan hele tiden....

• jassikan

Kan inte chefen se till att ni får dit vatten i dunkar åtminstone plus någon hink och en balja. Då går det ju att spola genom att ta en hink och hälla vatten i toaletten. Och så kan man tvätta händerna i baljan.

Inte världens roligaste lösning, men det går i varje fall.

Vet tyvärr inte vad som gäller då detta inte är något som arbetsgivaren kan påverka.
    Men vatten borde finnas att hämta på något tappningsställe i närheten, det borde de som lev. vatten till ert område fixa. De brukar ju öppna tappningsställe i villaområden när det är något problem.

• chemistry

Min chef tycker att man kan gå in på toan fastän det inte går o spola.

Har dock fått besked nu om att det inte går att laga på länge så de ska försöka köra tankbilar till vårt område med vatten. Får se om det innebär tillfälliga toaletter då...

Svar på tråden Inget vatten på jobbet...