• jossan23

över aktiv bebis i magen......nån fler??

halloj

tänkte ba kolla om det e nå fler som har väldigt aktiva bebisar i magen?

är själv gravid i v 34 å min lille kille håller låda i princip hela tiden å nu börjar han ju va ganska stor å det e inte direkt bekvämt, han e hela tiden å bökar på vid revbenen på höger sida. visst man ska väl inte klaga, det e ju bättre att känna än att inte känna........men det e ba det att när det blir så här intensivt så e det ju inte alla gånger så mysigt längre, tycker att han borde börja få det trångt där inne å att det inte ska gå å röra sig så mycket, han har ju hllit på såhär nu sen v 25. har varit gravid 2 ggr förrut å detta e lätt den mest livliga bebisen.

nån mer?

• Svar på tråden över aktiv bebis i magen......nån fler??
  • ebben

min mittenpojke rörde sig hela tiden.jag lovar! 24 timmar om dygnet
    även då han kom ut. han sparkade ner ctgbanden från magen hela tiden....
    sen gick han vid 8 månader,hängde i taklampan vid 1½års ålder.......vildare än vild,sov i princip aldrig...
    nästa son kände jag inte ens förrän långt efter rutinUL. var rädd att han bara var en bål o inte hade armar eller ben men det hade han.......

• isblomma83

Japp, här är en till! Jag är i 39+5 idag och det är FORTFARANDE livat där inne... Har också tappat känslan av det är mysigt eftersom det nu bara är trångt och gör jävligt ont. Min bebis har legat med huvudet ned jättelänge och har därmed också nött på samma ställe som du beskriver. Ska bli spännande att se vem som gömmer sig där inne - när den nu ska behaga titta ut!

• jossan23
    ebben skrev 2009-06-23 09:52:14 följande:
    min mittenpojke rörde sig hela tiden.jag lovar! 24 timmar om dygnetäven då han kom ut. han sparkade ner ctgbanden från magen hela tiden....sen gick han vid 8 månader,hängde i taklampan vid 1½års ålder.......vildare än vild,sov i princip aldrig...nästa son kände jag inte ens förrän långt efter rutinUL. var rädd att han bara var en bål o inte hade armar eller ben men det hade han.......
    man kanske får ställa sig in på ett aktivt barn även när han kommer ut då mina två tjejer, iaf den första va så lugn att jag fick åka in på koll flera gånger bara för att se att hon fortfarande levde å hon va lung å snäll som en filbunke när hon kom ut, bara sov å åt gnällde aldrig, min andra dotter va lite mer allert imagen å va faktiskt ganska allert när hon kom ut oxå, onte gnällig å grinig men hon va ba ett väldigt vaket barn kanske stämmer me hur dom e i magen, då blir jag ju rädd jag kommer ju att få en bebis som kryper direkt
  • jossan23
    isblomma83 skrev 2009-06-23 09:56:04 följande:
    Japp, här är en till! Jag är i 39+5 idag och det är FORTFARANDE livat där inne... Har också tappat känslan av det är mysigt eftersom det nu bara är trångt och gör jävligt ont. Min bebis har legat med huvudet ned jättelänge och har därmed också nött på samma ställe som du beskriver. Ska bli spännande att se vem som gömmer sig där inne - när den nu ska behaga titta ut!
    då har du ju förhoppningsvis inte så länge kvar hoppas du slipper gå över speciellt om du har en liten rackare som lever rövare där inne
    jag har 23 dagar kvar till mitt planerade snitt så jag har ju inte så himla länge kvar heller men det känns som en evighet när man knappt kan sitta utan att få onte överallt i magen pga alla rörelser
  • Crazzzy88

Här har du en till. är i v 38 och får riktiga magsugare ett par gånger om dagen. Verkligen jättejobbigt men man ska väl inte klaga... Det är ju snart över =)

• Romeo o Rasmus mamma

jag har denna grav en väldigt livlig bebis i magen min, det är full rulle hela dagarna o nätterna, o då min  ligger i sätes, så sparkar den neråt, och ja tror nog minsann att ja har en fotbollsstjärna i magen, för den sparkar så hårt, o tusan vad ONT de gör...mina 2 andra grav var de inte alls så hära...dom var så lugna o snälla....:)

• jossan23

Romeo o Rasmus mamma skrev 2009-06-23 10:03:09 följande:

jag har denna grav en väldigt livlig bebis i magen min, det är full rulle hela dagarna o nätterna, o då min  ligger i sätes, så sparkar den neråt, och ja tror nog minsann att ja har en fotbollsstjärna i magen, för den sparkar så hårt, o tusan vad ONT de gör...mina 2 andra grav var de inte alls så hära...dom var så lugna o snälla....:)
    min första dotter låg oxå i säte men hon har varit den absolut lugnaste, fick åka in flera ggr för att kolla så hon levde där inne. vilken vecka e du i?? ska du snittas pga att bebben ligger i säte?
  • tjejenl

Är i vecka 32 och bebisen i magen är väldigt livlig rör sig så mycket så, jag vaknar av det inte alltid så roligt, det är väl okej på nätterna när man somnar men tjugo över 4 på morgonen är ingen hitt nu eftersom solen gått upp då. Men man får stå ut!

• Nufsan

Jossan, jag väntar mitt 4:e barn och har ingen susning om va det är för något, men mina tjejer som jag fött innan har varit lugna i magen och precis som för dig så har jag åkt in på kontroller för att det varit så lugnt

Denna bökar och bökar och det skär i livmodertappen så jag dör emellanåt. Riiiktig buse och jag hoppas inte h*n bli likadan utanför för min minsta var som en filbunke i magen och nu är hon hur rörlig och livlig som helst

♥ღ♥ Snart 4-barns mamma, bf 29/7 2009♥ღ♥
  • Delfinen

Jajjamän, vår bebis är också en riktig vilding. Å det är inte nådigt hur länge den kan hålla på och vilken kraft det nu ligger bakom. Det är helt klart bebis som bestämmer hur mamma ska sitta och ger direkt respons på sång, klapp, och ALLT man kan tänka sig :) En riktig vilding!
    Det är skitmysigt, men ibland blir jag helt slut.. å när den håller på superaktivt i ca 1,5h i streck när man försöker sova är det inte heeeeelt lätt.... :)

Svar på tråden över aktiv bebis i magen......nån fler??