• Vårflickan84

Vad är Solresor för bolag??

Jag har aldrig hört talas om det... tänkte beställa en resa till grekland.
    har ni några erfarenheter?? snälla hjälp.

spelar det någon roll om det är Apollo, Ving eller...ja, Solresor?

tacksam för svar.

• Svar på tråden Vad är Solresor för bolag??
  • Majsan70

Är inte Solresor gamla Spies? Vet flera som åkt mde dem o varit nöjda o flera som inte varit det. Precis som med de övriga bolagen.

• Vårflickan84
    Majsan70 skrev 2009-06-23 10:14:23 följande:
    Är inte Solresor gamla Spies? Vet flera som åkt mde dem o varit nöjda o flera som inte varit det. Precis som med de övriga bolagen.
    jaha är det så?
    så egentligen kanske inte bolaget spelar någon roll..?
  • dorsia

Vi har rest med solresor när vi åkte till Oman och vi ska resa med dom igen om 3v till Mallorca.
    Vi var nöjda sist och vet fler som har varit det, men precis som Majsan säger så finns det ju säkert de som varit missnöjda oxå, precis som det är med alla andra resebolag!

• Jesster

Har åkt till Turkiet med Solresor och vi hade inga problem. De var hjälpsamma hela tiden och arrangerade utflyket o.s.v..

Det enda var att de inte hade upplyst oss om att hotellet vi bodde på var främst för tyskar. All turkisk personal pratade turkiska och tyska - ingen engelska. Så när man skulle beställa fick man använda teckenspråk men det funkade ju det med

Den som söker han finner - www.google.se
  • Vårflickan84

Tack för era svar!

dorsia:
    Oj till Oman... hur är det där? antagligen underbart om ni ska dit igen

Jesster:
    jo jag har ju läst att de "undanhåller" info... så man blir ju orolig.
    hade de stort utbud av utflykter?

• Jesster
    Vårflickan84 skrev 2009-06-23 10:41:32 följande:
    Tack för era svar! dorsia: Oj till Oman... hur är det där? antagligen underbart om ni ska dit igen Jesster: jo jag har ju läst att de "undanhåller" info... så man blir ju orolig. hade de stort utbud av utflykter?
    Vi var på bröllopsresa och var mest intresserade av varandra, poolen och baren så vi var tyvärr aldrig på någon utflykt Men en annan svensk familj var borta nästan varje dag och de var jättenöjda. Vet att de var vid klippor, vattenfall och marknader bl.a.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Vårflickan84
    Jesster skrev 2009-06-23 10:43:39 följande:
    Vi var på bröllopsresa och var mest intresserade av varandra, poolen och baren så vi var tyvärr aldrig på någon utflykt Men en annan svensk familj var borta nästan varje dag och de var jättenöjda. Vet att de var vid klippor, vattenfall och marknader bl.a.
    haha okej, då förstår jag
    men det låter bra det! ska beställa en resa imorrn!
  • dorsia

Njae, vi ska inte till Oman igen, vi ska till Mallorca Det var jättefint på Oman och dit åker jag gärna igen!

• Vombell
    dorsia skrev 2009-06-23 12:03:21 följande:
    Njae, vi ska inte till Oman igen, vi ska till Mallorca Det var jättefint på Oman och dit åker jag gärna igen!
    Vi har kompisar som åker med Solresor till Oman i vinter Bra att du har goda erfarenheter
  • Vårflickan84
    dorsia skrev 2009-06-23 12:03:21 följande:
    oj, ber om ursäkt. läste lite för snabbt! haha =)
  • dorsia

Vombell:
    Ah okej! Hoppas att de får en trevlig semester!

Vårflickan84:
    Ingen fara, förstod det!

• Chica73

Vi åkte till Egypten med Solresor och är jättenöjda med dem. Vet att de har vunnit pris som bäste charterbolag två år i rad men som flera har sagt... antingen är man nöjd eller inte, precis som med de andra bolagen

• Vårflickan84
    Chica73 skrev 2009-06-23 13:31:12 följande:
    Vi åkte till Egypten med Solresor och är jättenöjda med dem. Vet att de har vunnit pris som bäste charterbolag två år i rad men som flera har sagt... antingen är man nöjd eller inte, precis som med de andra bolagen
    jaha vunnit pris? det låter bra haha!
  • mysak79

Vi har åkte med solresor varje gång vi varit utomlands nästan, men sen de blev uppköpta att ett isländskt bolag och flyger med egna plan, Primera Air, så fungerar det inte alltid jättebra. Vi fick vänta 36 timmar på ett plan på Teneriffe förra året, Primera Air är ett så pass litet bolag så de har inte reservdelar på alla flygplatser och måste därför ofta hem till Island för att hämta om nåt går sönder. Solresor hette förrut STS Solresor och var i samma bolag som STS Alpresor. På Teneriffe fick vi hjälp med mat och hotell medans vi väntade och när vi kom hem fick vi ersättning eftersom vi missat 2 arbetsdagar var, så de är hjälpsamma, men oftast är guiderna väldigt unga och kan inte riktigt ge besked om saker....vi har alltså både possitiva och negativa erfarenheter, men det är inget lite bolag så det löser sig alltid!

• Vårflickan84
    mysak79 skrev 2009-06-23 15:22:06 följande:
    Vi har åkte med solresor varje gång vi varit utomlands nästan, men sen de blev uppköpta att ett isländskt bolag och flyger med egna plan, Primera Air, så fungerar det inte alltid jättebra. Vi fick vänta 36 timmar på ett plan på Teneriffe förra året, Primera Air är ett så pass litet bolag så de har inte reservdelar på alla flygplatser och måste därför ofta hem till Island för att hämta om nåt går sönder. Solresor hette förrut STS Solresor och var i samma bolag som STS Alpresor. På Teneriffe fick vi hjälp med mat och hotell medans vi väntade och när vi kom hem fick vi ersättning eftersom vi missat 2 arbetsdagar var, så de är hjälpsamma, men oftast är guiderna väldigt unga och kan inte riktigt ge besked om saker....vi har alltså både possitiva och negativa erfarenheter, men det är inget lite bolag så det löser sig alltid!
    hmm, det låer jobbigt med flyplanet... asså att det är på det viset med reservdelar och så.
    Jaha men STS solresor har man ju faktiskt hört talas om.. visste inte att det är samma sak egentligen.
    tack för ditt svar!
  • Extramoster

Jag och mamma åkte med Solresor till Malta hösten 07, främst för att det var dte bolag som hade resa som passade oss tidsmässigt. Jag hade hört mycket negativt om dem men ville bilda mig en egen uppfattning, den blev ALDRIG MER Solresor!

Främst för det var dålig standard på hotellet, vilket var just det jag hört negativt om innan.

Har däremot åkt med Fritidsresor till Rhodos och var mycket nöjd!

Svar på tråden Vad är Solresor för bolag??